TV VONA

Ladik, Luke, Lukyhell, Lou a Ashman. Nablogujeme se Vám do hlavy

Žďárský trpaslík 2007

Ohlédnutí za amatérskými festivaly a soutěžemi
Dnes mi poštou přišlo zpět od Hifiklubu dvd s Dobrými zprávami, které se promítaly stejně jako Konspirace na Žďárském trpaslíkovi. V první řadě musím konstatovat, že balíček mě potěšil. Nenacházelo se v něm pouze mé dvd, ale i program , výsledky soutěže a suvenýry města Žďár nad Sázavou (propiska, průvodce městem a odlitek pečetě města) a leták na stránku o filmech http://www.25fps.cz, kde jsou různé recenze apod.

Můj pohled na Žďárského trpaslíka

Když nyní listuji programem letošního ročníku, začíná mi být jasné o čem tento festival je. První film reportáž, druhý taky, třetí klip experiment, pak dokument a ještě jeden dokument. To by byl celý první blok. Na začátku druhého bloku překvapivě (fakt jsem zíral) dokument, druhý film druhého bloku hraný, konečně. A tak by to mohlo jít dál. Hraný dokument, animovaný, hraný, hraný (tady už to je lepší).Třetí soutěžní blok je pak už jen plný hraných filmů (až na jeden animovaný) a pak už vesměs jen hrané filmy, dokument nebo experiment pouze občas.
Podle mě je Trpaslík tedy podobný Zlaté kazetě akorát, že je víc „cool“. Také tam berou filmy nejen hrané, ale na rozdíl od Kazety je tam hraných filmů víc a jsou více pospolu. V každém případě bych i v dalších ročnících naše filmy na tento festival posílal.

Filmy Žďárského trpaslíka, oceněné věci

Dobré zprávy ani Konspirace žádnou cenu nezískaly. Při prohlížení programu jsem si všimnul, že pravděpodobně během předvýběru (nebo jestli to tak Ládik napsal do přihlášky) byl změněn typ filmu u Konspirace z hraný na hraný dokument. Faktem je, že s tím rozřazením do kategorií to je ošidné a podle mě Konspirace osciluje na pomezí těchto žánrů.
Přehlídku filmů vyhrál snímek Obchod. To je takový celkem nicneříkající název. Je to hraný film. Další ceny, ty už dávají poznat jaké filmy asi na tomto festivalu vyhrávají. No, řekněte sami: Dlouhá procházka k Už napořád, Malíř švestkových knedlíků, Krajina za duhou… zkrátka to budou takové ty hodně umělecké věci. Abychom něco vyhráli, museli bysme pravděpodobně natočit nějaký poetický filosofický film jako třeba Sochař svatebních dortů apod. I když na druhou stranu, když vyhrál Vladimír Rula s filmem Rychlovlakem Pendolínem… no, třeba se zlepšil.

Mé rozdělení festivalů

Amatérských festivalů a soutěží je velká řada a každou chvíli se narodí nějaký ten přírůstek. Od klasických festivalů jako třeba PAF nebo tento Žďárský trpaslík existuje mnoho soutěží zaměřených na dané téma (třeba příroda nebo i humro jako na HAFu apod.). potom jsou festivaly, které jsou buď součástí nějaké větší akce a nebo jsou hlavně pro pobavení diváků (např. Mohelnický dostavník). Potom jsou takové ty top, na které se jen tak nedostanete. Jako třeba Brněnská šestnáctka. To je umění nejtěžšího kalibru a technická dokonalost sama. Pokud žijete v této realitě je to bez šance dostat se tam. No a pak je tu Underfilm a Vysněná země. Tam se také nedostane jen tak někdo, musí tam být kvalita, ale zase to není o žádném extra umění, je to i o zábavě.

Řekl bych, že se amatérský film (lépe asi nezávislý film) za tu dobu, co do něj také přispíváme, docela hodně změnil. Stejně jako se změnily kamery od analogu přes digitál až teď ještě na High definition. Kdybych to měl shrnout tak jsou tu podle mě dvě takové skupiny festivalů a soutěží: staré klasické a nové věci okolo Underfilmu. K tomu všemu se ještě řadí internet, který je k prezentaci nezávislých filmů nejjednodušší.

Pro nás to je každopádně jen dobře, aspoň mám kam posílat filmy a vyhrávat ceny. V příštím roce bych obeslal minimálně stejný počet festivalů jako letos. Je to relativně jednoduchá prezentace našich děl. Když už ten film existuje, mělo by ho vidět co nejvíce lidí.

LOU

7 responses to “Žďárský trpaslík 2007

  1. Ladik Září 22, 2007 (12:38 pm)

    Tak mi to nedalo a vyhledal jsem svou přihlášku konspirace. Posílal jsem jí 6.9.2007 a jako žánr filmu jsme uvedl Thriller. Ani nevím proč. Asi mě zmátlo, že chtějí žánr, což jsou podle mě např. komedie, akčňáky, horory, thrillery, drama.. ne experimentální, hraný, dokument, videoklip.. Takže proto mě asi zařadili do hraného dokumentu. Ale dokument to není, ani hranej. To se organizátoři hodně spletli! Když si tak čtu a poslouchám, jak Louovi přišly maily s výsledky, jak mu přišel balíček s věcma, tak si pořád říkám, proč mi nic nepřišlo..? ani mail, ani balíček, ani film. Možná přišla Louvi i konspirace. To jsem z jeho příspěvku nevytušil. Ale začíná se mi zdát, že tam tu konspiraci snad ani nevysílali. Já jim tam to kilo neměl posílat 🙂

  2. Lou Září 24, 2007 (12:18 am)

    Přišlo mi dvd jen s Dobrými zprávami, Konspirace ne. Podle mě to vysílali určitě. Na předvýběru to skoukli, označili jako hraný dokument a tak to taky pustili. Třeba ti to poštou ještě přijde, ale je to divný.

  3. Ladik Září 24, 2007 (11:19 am)

    Joooo, tak mě napadá, že ta zásilka na poště z Brna by mohla bejt ta konspirace.. Já myslel, že je to něco pro tátu – to jsou ty nevýhody stejnejch jmen..

  4. Lou Září 24, 2007 (11:49 am)

    Jo, to je ono, taky jsem tam měl poštu Brno.

  5. Ashman Září 25, 2007 (8:34 pm)

    „třeba příroda nebo i humro jako na HAFu apod“ Takže HAF je Humr v amatérském filmu?:)

  6. Lou Září 27, 2007 (1:18 am)

    humro je ten nejlepší humor 🙂

  7. Anonymní Říjen 30, 2007 (4:07 pm)

    Malíř se jmenuje Pier. Čteme pjer. Pjerijsou moravsky řečeno švestkové knedlíky.

Zanechat Odpověď

