TV VONA

Ladik, Luke, Lukyhell, Lou a Ashman. Nablogujeme se Vám do hlavy

Windows Vista

…ještě NE!

Zdravím všechny počítačový nadšence. Tak jsem dneska zase narazil do zdi. Notebook s Windows Vista a komunikace s ADSL modemem Well. Nádherná souhra. … se bohužel nekonala.
Jako vždycky se řeší ty nejvíc neřešitelný věci na poslední chvíli. Velké zasedání zástupců z krajů, sám velký náměstek a malej notebook s Vistama, kterej do sítě prostě nechtěl.
Kdo z vás už dělal ve Vistách, tak ví, že tam něco najít zabere docela dost času, takže než jsem si našel nastavení sítě a trochu se v tom povrtal, už začalo setkání. Málem jsem do toho třísknul, promítačka hezky zobrazovala na plátno mé usilovné snažení a ten modem ty Visty do internetu prostě nepustil. Do služebního notebooku s XP cvaknu kabel a internet tam je hned. Ten stejnej kabel do Vist a nic. Nastavím konkrétní adresu do XP a internet tam je pořád. Nastavím to samé do Vist a nic. Tak jsem tam nechal svůj notebook. Ať si zasedaj, já to bez něj vydržím.
To mě přivedlo na pátrání, proč se ty Visty chovaj, jak se chovaj. Článek z října 07 (link) říká, že si Visty nerozumí s pár nemicrosoftími modemy. A příčina? pravděpodobně to je tím, že Vista má narozdíl od XP ve výchozím stavu zapnutou DHCP Broadcast Flag, která chce od modemu něco, co on jí neumí dát, a pak následuje dlouhej návod, jak se povrtat v registru Vist a tu funkci vypnout. No dík.
A když už jsem byl v tom pátrání na internetu, přečetl jsem si pár názorů na Windows Vista. Nic lichotivého. HW náročný, že i prý Xeonu s dvěma dvoujádrovejma procesorama a 4GB ram to říkalo, že má málo systémových prostředků. S tou svojí tříletou mašinkou se do Vist asi jen tak nepustím. Jestli někdy, tak jen za několika podmínek.
Ten systém bude vychytanější (Třeba jako když na XP udělali SP1)
Já budu mít o dost lepší počítač
A budu mít peníze a chuť si Visty koupit (nelegální Visty už asi nebudou to, co nelegální XP)

A proto doporučuji všem, kteří se pročetli až sem. Windows Vista zatím nekupujte. Pokud není jiná možnost (Vista jsou např. OEM a vy ten notebook chcete), tak to downgradujte na XP – licenčně to je dovolené. A dejte pozor, aby byly ovladače pro XP. HP prý dělá notebooky a vydávají jen Vista ovladače, takže s XP vám pak už třeba nepojede zabudovaná webkamera nebo čtečka otisků! 🙂

Astala čus

Ladik

3 responses to “Windows Vista

  1. Ashman Prosinec 10, 2007 (12:07 pm)

    Tak tos mi jen potvrdil, co jsem si myslel a co už jsem trochu slyšel od jiných. Visty budou dobrý možná tak za dva roky. Do tý doby ani ovno.:)

  2. Lou Prosinec 10, 2007 (7:10 pm)

    Rozumím tomu tak, že oproti Xpéčkám tam žádný zlepšení není a naopak je to ještě náročnější na počítač a má to problémy s komunikací s různým zařízením?A to by člověk řekl, že to bude přesně naopak, že to bude pro uživatele mnohem přístupnější a líp to bude komunikovat.

  3. Ladik Prosinec 10, 2007 (9:00 pm)

    Někteří jsou s Vistama spokojení a k XP by se prý nevrátili. Určitě vzhled Vist je něco, co stojí za to vidět. Já jsem teda pořád to AERO neviděl, měly by to být pracovní plochy poskládány za sebe, asi jako 3D. Ale problémy s ovladači, nezvyklé nastavování a HW náročnost jsou jasné mínusy. A určitě jich je ještě víc 🙂

Zanechat Odpověď

