TV VONA

Ladik, Luke, Lukyhell, Lou a Ashman. Nablogujeme se Vám do hlavy

Nový fotoaparát

Canon PowerShot A720IS

Když jsem minulý týden fotil v Šárce, dospěl jsem k rozhodnutí, že potřebuji nový fotoaparát. Můj Olympus C-480 ZOOM dělá kvalitní kvalitní obrázky, ale je to čistokrevný automat, kde se dají navolit maximálně nějaké připravené programy a to je vše. Chtěl jse zůstat u kompaktu, protože se mi nechce tahat velkou zrcadlovku (a taky nemám tolik peněz), ale chtěl jsem, aby foťák měl manuální nastavení funkcí – závěrku, clonu, iso, blesk, vyvážení bílé…

TECHNICKÉ SPECIFIKACE
Pročítal jsem na internetu různé recenze a jako vítěz vyšly kompakty PowerShot od Canonu. Chvíli jsem ještě porovnával určité modely a nakonec objednal Canon PowerShot A720IS.
Co se týče počtu megapixelů a optického zoomu, tak tento Canon je dvakrát výkonější než můj Olympus. PowerShot A720IS zobrazí zhruba 8 megapixelů a optický zoom má 6x. Nechybí optický stabilizátor obrazu, pomocné světlo AF a samozřejmě blesk.
Video natáčí v rozlišení 640×480 rychlostí 30 snímků za sekundu a se zvukem. Olympus C-480 zvuk neuměl, čehož jsem párkrát litoval, protože kameru s sebou pořád nenosím, nežto fotoaparát ano a někdy se naskytne vhodná situace k záznamu. Koukal jsem na to natočené video na počítači a kvalita je dobrá. Zvuk je samozřejmě horší, ale rozumět lidem je.

LCD displej je dle posledního standardu 2,5 palcový. Je zde i hledáček, takže se dá LCD vypnout a šetřit energii. Šťávu dodávají tužkové baterie. Osobně jsem za toto napájení rád. Vedou se o tom diskuze, zda jsou lepší lion akumulátory nebo tužkové dobíjecí, já upřednostňuji ty druhé. Mám jich hodně, když jedny dojdou dám tam další a v záloze nosím ještě jedny. Nikdy se mi nestalo, že bych skončil úplně bez proudu. A kdyby se to náhodou stalo… všude možně se dají koupit alkalické.
Fotoaparát se dá napojit do samozřejmě počítače a má také AV výstup pro prohlížení snímků na TV. Obrázky a videa se ukládají na SD karty. Jako dárek od e-shopu byla k fotoaparátu karta Kingston o kapacitě 2 GB. V maximálním rozlišení a na nejlepší kvalitu se vejde na kartu zhruba 560 snímků. Fotím tedy na toto nastavení. Měl jsem strach u videa, zda nebude vyžadovat kartu s rychlejším zápisem, ale šlo to v pohodě. Video nahrávám samozřejmě také v nejlepším rozlišení (tedy 640×480, 30 snímků za vteřinu).

MANUÁLNÍ NATAVENÍ
Tohle je pro mě úplná lahůdka. Jak jsem již psal, Olympus C-480 byl automat, kde za zmínku stálo jen nastavení makra a noční mód s dlouhou dobou expozice. Tady jde nastavovat všechno a vše taky postupně objevuji. Aby nedošlo k omylu – na automatiku samozřejmě fotí taky a většinou je lepší nechat nastavení na fotoaparát.
Ani jsem netušil kolik typů ostření existuje (poměrové, bodové…). Má to taky detekci tváře. Je to docela legrace, namáčknu spoušť a objeví se zelený rámeček kolem tváře osoby. Paráda.
Nastavovat se dá opravdu vše. Zvlášť dobré jsou režimy upřednosňující závěrku nebo clonu. To je hodně dobré u rychle pohybujících se předmětů nebo naopak architektury či krajiny. Samozřejmostí je i nastavení citlivosti snímače. Od ISO 800 je už ale šum docela hodně velký (což je také samozřejmé :))
Vyvážení bílé. S tím pořád bojuju. Dnes bylo celý den pěkně, slunce svítilo hodně a tak hrozilo nebezpečí přeexponování. Intenzita blesku je také nastavitelná a dá se vybrat, zda bleskne současně s otevřením závěrky nebo chvíli před.
Nechybí otvor pro stativ, který je bohužel až na kraji fotoaparátu. No, asi jinam dát nešel vzhledem k velikosti objektivu. Zkoušel jsem ho dát na velký stativ, na normální i na mini a na problémy jsem nenarazil.

Jo, poutko tam je taky 🙂

Z příspěvku do blogu se stala taková recenze… tak to dokončím hodnocením.
Už jsem s tímto fotoaparátem udělal cvičných asi dvě stě fotek a na mé straně panuje spokojenost. Od Canonu jsem ještě kameru ani fotoaparát neměl a musím říct, že je to fakt dobrá značka. Jsou tam vidět zkušenosti.
Mě tento fotoaparát naprosto vyhovuje. Design je klasický, někdo by možná řekl nemoderní, ale je to kvůli efektivitě a spolehlivému rozmístění ovládacích prvků. Startuje rychle, menu v češtině, komunikace s PC v pohodě, optika perfektní.
Není to foťák, který se strčíte do kapsičky u košile a na automatiku vyfotíte momentku, ani to není profesionální zrcadlovka. Je to tak pro mírně pokročilého amatéra. Pokud někdo sháníte podobný typ fotoaparátu, tohle je dobrá volba.

První snímky jsou k nahlédnutí v mé fotogalerii.

LOU

http://i.mall.cz/8069195/

5 responses to “Nový fotoaparát

  1. Luke Květen 9, 2008 (8:48 pm)

    gratuluju k foťáku, těšim se na nějaký ukázkový fotky, jak to popisuješ tak to vypadá, že tě focení taky hodně baví, takže si myslim, že časem taky skončíš u zrcadlovky :).

  2. Ashman Květen 10, 2008 (4:21 pm)

    You can, Canon!:)Hezky jsi to popsal, ale nějak jsi zapomněl zmínit, kolik tě ta sranda stála.

  3. Lou Květen 10, 2008 (9:09 pm)

    Zrcadlovku zatím neplánuju, kompakt mi plně stačí. Jinak stálo mě to necelých pět tisíc.

  4. Ladik Květen 12, 2008 (8:23 am)

    Jo, taky jsem postrádal zmínku o ceně. Ale už jste mě předběhli 🙂 a na kolik je tužek? na dvě? a je těžkej?

  5. Lou Květen 13, 2008 (11:17 am)

    Je na dvě tužkový a těžký moc není, klasický kompakt.

Zanechat Odpověď

