TV VONA

Ladik, Luke, Lukyhell, Lou a Ashman. Nablogujeme se Vám do hlavy

Za Prahu kulturní (a koncerty… )

aneb o čem se nyní mluví?

V minulém týdnu mě zaujal článek pana Tajovského (mimojiné učitel na VŠE), který se vyjadřoval k situaci kolem grantů pražským uměleckým souborům (zejména divadlům)

ODKAZ NA ČLÁNEK

V tomto článku se pan Tajovský zastává chudších (zejména mimopražských) spoluobčanů, kteří údajně dotují kulturní vyžití bohatých pražanů. Dále zde mimojiné doporučuje divadelníkům „Co kdyby tedy vážení umělci několikrát týdně či měsíčně sehráli se zatnutými zuby nějaký ten komerční škvár, aby se ve zbytku mohli věnovat skutečnému umění, kterým se zapíší zlatým písmem do dějin českého divadelnictví?“

Dle mého názoru je to další případ, kdy někdo pokouší tržní myšlení aplikovat na kulturu.

No hezky na tento článek reagoval např
Suchý, Novotný
a další…

No já osobně jsem přívrženec grantů, protože si myslim, že umění je třeba podporovat, samozřejmě nejspíše by to v případech divadel chtělo větší kontrolu nad tím, co se z peněz z grantů konkrétně financuje apod.

Pryč od politiky, když zůstaneme u „umění“ – v minulém týdnu jsem byl na několika koncertech – metalové Preludium v Kainu – neni to styl, kterej bych vyhledával, ale líbilo se mi to a mělo to šťávu. V pátek zahráli v akropoli The Roads a před nimi příšerní HC3. The Roads se mi zdaj neustále lepší a lepší a písničky maj v sobě dobrý hudební nápady a harmonie. Je docela slyšet, že se do tvorby aktivně zapojil i Ondra z Brouků, kterej k nim loni na podzim přišel na post kytaristy.

V sobotu jsme s Mňoukem zapařili na Professorech ve Vagonu – až na Mňoukovu uřvanou náladu to bylo super :)).

Závěr týdne jsem si zpestřil koncertem Intimek a The Paid v Batalionu (tady jsem byl asi po 7mi letech… ). Obojí spíš průměr – každopádně Intimky (kéž se přejmenovaly) vypadaj docela nadějně do budoucna. Chtělo by to jen víc písniček a trochu víc intonační jistoty u zpěvačky Katky.

V tomto tejdnu mě čeká 3x koncertování – ve čtvrtek v Kristian Marco se lštěnskýma, v pátek bude hrát duo HUNKY PUNKY ve Vodárně a v neděli v klubu Cross vystoupí jam band „Vzpora Prasečích Mutantů“ ve složení: Pan Mehehe, George Cooper (alias Fazzbinger), Arnošt Checht a já, největší prase. To bude legrace.

Luke

One response to “Za Prahu kulturní (a koncerty… )

  1. Ladik Květen 19, 2008 (3:56 pm)

    V neděli hrajete v Crossu? Dobrý! 🙂 A jak to, že jsi překřtil své žabí duo na HUNKY PUNKY? Nechal ses inspirovat Louem? 🙂

Zanechat Odpověď

