TV VONA

Ladik, Luke, Lukyhell, Lou a Ashman. Nablogujeme se Vám do hlavy

Muzejní noc

kulturní mánie v Praze

Po dvou letech jsem se nechal přemluvit a opět se s lidma ze školy vydal dobývat muzea během muzejní noci. Před dvěma lety mě totálně znechutily davy lidí a letos to bylo stejné. V půl deváté jsme měli sraz na Václaváku u koně a na začátek jsme vyrazili do Národního muzea.
Ta budova je opravdu pořádně velká, ale věřte mi, když říkám, že tam nebylo takřka k hnutí. Natália chtěla vidět sbírky kamenů, a tak jsme se vydali tam, doufajíc, že na nějaký blbý šutry bude volno. Koho zajímají nějaký křemy a podobný nerosty? Asi všechny. Bylo tam taky plno a připadali jsme si jako v sauně.
Potom jsme šli v Národním muzeu ještě na expozici o stopách, ale tam byla koncentrace lidí na metr čtvereční ještě brutálnější, a tak jsme záhy vypadli. Celkem prázdno bylo vestibulu se sochami známých lidí české kultury, vědy a politiky. Název Národní muzeum má pro mě nyní nový význam – je tam totiž celý národ.

Našim cílem bylo už od začátku navštívit Židovské muzeum, které však mělo otevřeno až od půl jedenácté, a tak naše kroky po kratší poradě vedly do muzea hl. města Prahy. Tam bylo lidí méně a dalo se tam celkem pohybovat. Výstava o staré Praze byla zajímavá.
Po menší sváče v McDonaldu jsme tedy vyrazili za hebrejskou kulturou. Vzali jsme to metrem a muzeum našli celkem rychle – vedla k němu totiž šíleně dlouhá fronta… tak na hodinu stání minimálně. Proto jsme nechali kulturu kulturou a skončili v baru.
Opravdu nevím, jestli někdy ještě v rámci muzejní noci do nějakého muzea půjdu. To ohromné množství lidí člověka hned odradí. Myslím, že je lepší zaplatit si vstupné a mít na to raději klid.
Na fotky se podívejte v mé galerii.

LOU

11 responses to “Muzejní noc

  1. Luke Červen 16, 2008 (2:50 pm)

    Já už taky nikdy víc muzejní noc – byl jsem na jedný asi cca 3 roky zpátky a taky totálně naflákaný nár. muzeum.. .to si radši zaplatim tech 50 – 100 korun a budu mít klídek.

  2. Pedro Červen 16, 2008 (7:57 pm)

    Taky jsem tam byla. V NM to byl děs a na expozici po stopách jsem málem zkolabovala. Pak jsme šly do Hrdličkova muzea, ale děsná fronta, aspoň jsme cestou zachránily ježka 🙂 V Městské knihovmě jsme vystály frontu na českou bibli a pak jsme šly na Kampu na koncert kapely Zrní a ty byly moc dobrý. Tož pěkný závěr 🙂

  3. Mehehe Červen 17, 2008 (12:00 am)

    Hehe muzejní noc je vtipná, celej rok lidi na muzeum ani nevzpomenou a jak se to dá zadarmo, tak je v nich půl národa 🙂 Jsme opravdu vtipnej národ…

  4. Lou Červen 17, 2008 (1:30 pm)

    To Mehehe: Jo, to je přesný

  5. Pedro Červen 17, 2008 (3:32 pm)

    Já teda nevim, ale většina muzeí vystavuje o té noci věci, co při běžných prohlídkách neuvidíš. Taky je lákavá ta atmosféra. To, že je tam spousty lidí, nehledě na to, že tam bylo celkem dost cizinců, je věc jiná. A že vstup je zdarma, či za 1korunu, v tom podle mě nehraje až tak velkou roli.

  6. Lou Červen 17, 2008 (4:03 pm)

    Nějakých speciálních výstav o muzejní noci jsem si nevšiml. Někde byly spíš doprovodné akce. Ani cizinců jsem si tolik nevšiml. Myslím, že je to opravdu hlavně o tom, že je to zadarmo.

  7. Kví Červen 18, 2008 (3:46 pm)

    Jo jo, striktně jsem odmítla se toho letos zúčastnit. Před dvěma lety jsme měli skoro stejný zážitek – extra narvaný NM, kde jsem sebou, jak je mým dobrým zvykem, málem švihla; a pak dlouhá fronta před Židovským muzeem, na kterou jsme se vykašlali. Vcelku jsme neviděli nic.Ale rozhodně mi to nedá nerejpnout si do Pedro, protože jestli ona tvrdí, že cena nehraje roli, tak si myslím, že tu pod tímto jménem píše někdo jiný než naše Pedro.

  8. Pedro Červen 18, 2008 (8:43 pm)

    No jo, Kví, to bys nebyla ty, viď, abys to sem o mě nenapsala… Víš, třeba tam někdo šel jen na pozvání své kamarádky a také zvědavost, jak to probíhá… No, já si rejpat nebudu…..

  9. Ashman Červen 18, 2008 (8:46 pm)

    Že by vaše Pedro byla něco jako náš Ládík?:)Jinak si myslim, že vlezný do muzea není zase taková tragédie, aby si to člověk nemohl dovolit. Obzvlášť když člověk vezme v potaz, že zadarmo si stejně vlastně nic pořádně neprohlídne.

  10. Ségruše Červen 19, 2008 (4:42 pm)

    Já osobně si teda myslim, že je úplně jedno, jakej kdo má důvod (vstup zdarma, nedostatek času přes týden, atmosféra..), že se takovéhle akce zúčastní…důležitý je, že to, že se na takovýhle akci vyskytne co nejvíc lidí, třeba pomůže muzejím, aby dostaly větší dotace od státu, a mohly svoje nejlepší sbírky ukazovat častěji, nejen jednou za rok…A upřímně – vymluva dlouhých front a vydýchaného vzduchu mi přijde dost ubohá…A ještě jedna věc – nepleťte si pojmy šetřivost a skrblictví…a už nerejpu…

  11. Mehehe Červen 19, 2008 (8:22 pm)

    Je ale zajímavý, že si ten důvod většina národa najde, až když je akce zdarma typu Muzejní noc…:) To bychom prostě nebyli my Češi…:-) A už taky nerejpu..

Zanechat Odpověď

