TV VONA

Ladik, Luke, Lukyhell, Lou a Ashman. Nablogujeme se Vám do hlavy

Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary 2008

výlet do Karlových Varů

Tak mám za sebou poprvý návštěvu velkého filmového festivalu – a to hned toho českého největšího – karlovarského.

Byl to Žabí nápad, vyrazit letos s vydatnou pomocí Vodafonu (www.varyjinak.cz) – výsledkem toho bylo, že cesta tam i zpět byla zdarma, stejně jako dvě noci ve Vodafone hotelu (jinak Dům Mládeže), takže největší investicí bylo jídlo, pití a akreditace :).

Vyrazili jsme v neděli ráno už v půl osmý z Dejvický, do Varů jsme dorazili za cca 2 hoďky, hned po první procházce centrem jsem zjistil, že u Thermalu prodávaj strašně dobrý halušky. Akreditace na jeden den stojí 150kč pro studenta (najednou se ze mě zas stal student) a na tento pass lze rezervovat (a koupit) lístky na 3 filmy denně bez dalšího placení.

Pak jsme se šli ubytovat – Vodafone hotel byl zadarmo a tudíž člověk nemůže očekávat extra přepych – jednalo se defacto o klasické koleje s třílůžkovejma pokojema a se sociálním zařízením (sprchy/wc) na chodbě. K nám do pokoje nebyl naštěstí nikdo další nastěhován, takže byl klídek – na patře jsem potkal během tří dnů asi jen dva lidi.

Hotel byl asi 25 minut chůze (či 6 minut busem) od Thermalu, kde je takové festivalové centrum. Po ubytování jsme se vydali na první filmy – na první den jsme neměli žádné lístky, tak jsme museli jít mezi baťůžkáře před kina, kteří vždy čekají na uvolněné místa (platí, že pokud majitel lístku nepříjde pět minut do začátku, jeho místo propadá). Na první film jsme se bohužel nedostali, větší štěstí jsme měli na francouzkém filmu Skoro celá pravda (byť jsme museli sedět na schodech vedle sedaček)

Teď souhrn filmů, které jsme viděli:

Skoro celá pravda:
http://www.kviff.com/cz/detail-filmu/2351-skoro-cela-pravda/

Francouzký film – no ze začátku mi to přišlo jako nudnej film o vztazích a o tom, jak každej podvádí každýho, naštěstí zhruba od půlky filmu převládla druhá dějová linie, ve které jeden z hrdinů pátrá po osudu jazzové zpěvačky a film mě začal celkem bavit.

Večer jsme shlédli opravdu „klenot“ – film Pýchavka
http://www.csfd.cz/film/242167-pychavka-puffball/
No, podle mě to byla totální kravina, která max. člověku znechutí sex a těhotný ženský. Nevim, možná tuhle formu „umění“ nechápu…

Na druhý den jsme již měli lístky, takže jsme nemuseli stát fronty u kin – nejprve jsme šli odpoledne na starý film Roberta Altmana McCabe a Paní Millerová
http://www.csfd.cz/film/119-mccabe-a-pani-millerova-mccabe-and-mrs-miller/
Tak tenhle film mě nadchnul – byť začátek mi přišel trochu pomalejší, tak od třetiny už jsem nadšeně sledoval.

Odpoledne jsme vyrazili na dokument – Cvičitel Brouků
http://www.kviff.com/cz/detail-filmu/2381-cvicitel-brouku/
Jedná se o dokument o litevském průkopníku animovaných loutkových filmů Ladislavu Starewitchovi. Film není klasickým dokumentem – je zpracován „zábavnějším“ způsobem – z pohledu animovaného brouka. Mně se tento způsob celkem líbil, přišlo mi to ale dost „pro děti“ :).

v úterý (v poslední den pobytu) jsme shlédli opět dva filmy:

Francouzko/belgický film Mlčení Lorny
http://www.kviff.com/cz/detail-filmu/2359-mlceni-lorny/
občas pro mě poněkud zdlouhavé, ale děj se mi líbil.

premiéru slovenského filmu MUZIKA
http://www.csfd.cz/film/221364-muzika/
Tak tohle mě fakt nadchlo a z těch šesti filmů, co jsem na letočním MFFKV viděl, mě bavil nejvíc – film bych možná přirovnal k českejm Pelíškům či podobným komediím z 60. let (byť tento se odehrává v letech 70. na slovensku). Rozhodně doporučuji shlédnout :). A myslim, že muzikanti z něj budou nadšený ještě o něco víc.

Tolik k filmům – měli jsme v plánu vidět např i Performance – film z roku 1970, kde se obnažuje Mick Jagger, ale jelikož stejný režisér natočil i již zmíněné Pýchavky, které nás dost zklamaly, tak jsme tenhle film vynechali.

S festivalem souvisí i řada hvězd, které se zde objevují, Žába mi poslala ty, co jsme potkali – no resp. ona vždycky vykřikla, „jé tady je….“ a následovalo nějaké jméno a příjemní, který jsem v životě neslyšel…“ Takto jsem tedy viděl tyto:

Juraj jakubisko (toho jsem i poznal – měl ten svuj klobouk)
Martin Maxa
Iveta Blanarovicova
Miroslav Donutil
Ladislav Smoljak (poznal jsem :)))
Milan Steindler (skoro jsem ho poznal :))
Rita Tushingham
Nicolas Roeg
Ian McKellen

Zajímavý, že po mně, Ringo Vonákovi z úspěšného seriálu Na Točně, nikdo nechtěl ani podpis… that´s showbiz…

Co by ještě stálo za zmínku? No rozhodně ta mexická restuarace, kterou jsme si celkem oblíbili, kanasta, kterou jsem nejdřív vyhrával, pak spíše prohrával a déšť, který byl občas otravnej. A halušky jsem už zmiňoval. A pivo značky Pardál.

Tak zas za rok? Doufám že jo, líbilo se mi to, i když nemám moc rád davy lidí, tak se mi ty tři dny moc líbily.

Luke

PS: Fotky jako obvykle na obvyklém místě.

2 responses to “Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary 2008

  1. Ladik Červenec 10, 2008 (7:09 pm)

    Hezkej blog. Taková pohodička. Dobře se to četlo. Ale hlavní je, že se ti tam líbilo 🙂

Zanechat Odpověď

