TV VONA

Ladik, Luke, Lukyhell, Lou a Ashman. Nablogujeme se Vám do hlavy

opět filmy z poslední doby…

….
Nejdřív filmy z kina…

Austrálie
aneb Nicol Kidmanová ženoucí dobytek a její probouzející se mateřské pudy… 🙂 první půlka filmu se mi dost líbila, mělo to spád, bohužel po dohnání dobytka do přístavu už mě film moc nebavil, příliš minut a romance na muj vkus :).

http://www.csfd.cz/film/226543-australie-australia/

Lybrint lží
film Riddleyho Scotta vypráví o agentu CIA Rogeru Ferrisovi (Leonardo DiCaprio), který byl vyslán do Jordánska, aby sledoval stopu celosvětově hledaného teroristy zodpovědného za řadu bombových útoků. V roli Ferrisova řídícího agenta se objeví Russell Crowe.

Docela hezkej a napínavej film o „lovu“ terroristů. Bohužel DiCaprio mi v týto roli neseděl (více mu šla role Howarda Hughese ve filmu Letec) a tak mám výslednej pocit poněkud rozporuplnej. Obtloustlý Russel Crowe opět dobrej…

http://www.csfd.cz/film/232535-labyrint-lzi-body-of-lies/

Repo: Genetická opera
Text distributora: V nedaleké budoucnosti ničí smrtící epidemie lidské orgány. Vědci začínají masivní orgánovou sklizeň. Biotechnický magnát přijde s nápadem splátek, když však někdo nezaplatí jen jednu jedinou, přijde REPOMAN a svůj orgán si vezme zpět …

Až sem to zní hezky… bohužel výsledek mě zklamal a nudil. Když pominu, že v celym filmu zní nudnej a nenápaditej metál a děj zas takovej zázrak taky neni, tak jediným světlým místem byl pro mě výkon Alex Vegy a samozřejmě nepřehlédnutelná Paris Hilton!! 🙂

http://www.csfd.cz/film/230067-repo-geneticka-opera-repo-the-genetic-opera/

Monty Python: Život Briana
K týhle klasice netřeba nic dodávat – snad jen to, že jsme na film vyrazili na štedrej večer od 22:00, kdy jej zdarma pouštěli v nyní sousedském kinu Aero. Hel Fífr!

A na DVD mě zaujalo v poslední době toto:

Na východ od ráje
příběh podle románu Johna Steinbecka – James Dean v jedné ze svých nejslavnějších rolí zde hledá v roli Cala své „já“ a snaží se vydobít si uznání u svého přísného otce…

tenhle film mě dost překvapil a musim uznat, že James Dean měl rozhodně velkej hereckej talent. Většina scén, ve kterých vystupuje, je údajně improvizovaná a za roli byl Cala JD nominován na oscara. A Julie Harrisová byla opravdu hezká :).

http://www.csfd.cz/film/5076-east-of-eden/

Ed Wood

A je tu dvojice Tim Burton – Johnny Depp a jejich povedené ztvárnění části života režiséra béčekových filmů Ed Wooda.
Tento režisér se proslavil v 50. a 60. letech natáčením béčkových filmů (zejména sci-fi, horror apod), které obsahovaly spousty chyb, tuctové dialogy, nekvalitní triky…. v roce 1978 byl Wood dokonce vyhlášen za nejhoršího režiséra hollywoodu všech dob…

Film Tima Burtona vypráví o začátcích Ed Wooda, o jeho prvních filmech a spolupráci s tehdy již dožívající legendou Belou Lugosim (nejznámější Drákula ze 30. let), kterého do svých filmů až do jeho smrti obsazoval. Smrtí Bely a premiérou filmu „Plan 9 from Outer space“ rovněž děj tohoto filmu končí. Film přibližuje Woodůvo profesionální i osobní život a to jeho filmařský nadšení mi občas připomělo i TV VONU – zejména jeho pravidlo nepřetáčet nepovedené scény – to jsme dřív taky často dělali :))

každopádně tento film doporučuju!

http://www.csfd.cz/film/1072-ed-wood/

A něco z českých luhů a hájů:
Případ pro začínajícího kata (1969)
Tenhle film mě docela překvapil – po prvním shlédnutí z něj mám podobnej pocit jako z některých Lynchových filmů… dále text distributora:

„Případ pro začínajícího kata je originální směsí absurdity, černého humoru, symbolů, satiry, ironie a grotesknosti. Lemuel Gulliver se dostane do tajemného kraje Balnibarbi, jehož hlavní město Laputa se odedávna vznáší ve vzduchu, aniž by to Balnibarbané věděli. Gulliver se do Laputy dostane dlouhým komínem a vrací se do Balnibarbi zvěstovat všem pravdu. Jeho odhalení však bere lidem ideály. Nechtějí pravdu poznat; nesnesou pomyšlení, že žijí v trapném klamu, v ubohé lži, v poddanství falešného mýtu, v žalostné nevědomosti a temnotě, v nešťastné a zapomenuté končině světa. Poslední Gulliverova slova ve filmu jsou „Řekl jsem: Poslouchej, Vyskoči, jdou ty hodiny nazpět, anebo se mi to jen zdá? Ale on namítne, co stále máte, copak vám nestačí, že je slyšíte tikat?“ Tento poslední film vynikajícího, předčasně zesnulého filmaře narazil po svém uvedení na nepochopení normalizátorů a skončil v trezoru“

http://www.csfd.cz/film/4915-pripad-pro-zacinajiciho-kata/

Luke

2 responses to “opět filmy z poslední doby…

  1. Ladik Leden 6, 2009 (11:32 am)

    V poslední době jsem viděl taky pár zajímavých filmů. PITEVNA se zajímavejma lekavejma momentama. příběh nic mochttp://www.csfd.cz…1-pitevna-sop/SAW V dál a dál do háje, ale ztráta času to pro mě nebyla. http://www.csfd.cz…5-saw-5-saw-v/V televizi jsem koukal na Vyvoleného. I když jsem to už kdysi viděl, tak ten závěr jsem si nepamatoval. A přitom byl dobrej!http://www.csfd.cz…y-unbreakable/1.1. Dávali v televizi Václava. Trochu mi ta jeho demence připomněla knížku, kterou jsem dneska ráno dočetl. Ale o tom v mém bločlánku.http://www.csfd.cz…230528-vaclav/A pak jsem viděl ještě film Podivné dědictví s Terencem Hillem. Dobrá oddychová westernovka. Ashman potvrdíhttp://www.csfd.cz…-il-magnifico/

  2. Luke Leden 6, 2009 (2:08 pm)

    Podivný dědictví mám taky moc rád! 🙂

Zanechat Odpověď

