TV VONA

Ladik, Luke, Lukyhell, Lou a Ashman. Nablogujeme se Vám do hlavy

Před dvaceti lety

co jsme dělali

Sleduji v televizi a na internetu akce konané k příležitosti 20ti let od sametové revoluce a přemýšlím, co jsem dělal 17. listopadu 1989 já. No, nepamatuju si vůbec nic. Bylo mi osm let a už jsme bydleli na Řepích a já chodil tady na školu na první stupeň. Setkání s budoucím vona týmem se teprve blížilo, sídliště bylo čerstvě dostavěné (nebo se někde ještě nějaký ten panelák stavěl.
V listopadu 1989 jsem byl na řepích teprve 4 měsíce. Byla to pro mě nejen změna bydlení, měnilo se všechno, ale v osmi letech si to člověk moc neuvědomuje. Vzpomínám si, jak nám paní učitelka říkala, že jí už nemáme oslovovat „soudružko učitelko“. Hned na to však dodala, že když se spleteme, tak se nic nestane. Začínalo takové batolecí období demokracie u nás. Teď bych řekl, že jsme se dostali do období předškolního věku demokracie.

Vzpomínám si, že začátek devadesátých let bylo obdobím, kdy každý chtěl začít podnikat, vznikaly různé podvodné firmy a vůbec to tady bylo trochu na divoko. Všechno jsme se snažili rychle dohnat a člověk se v tom asi musel ztrácet. Docela jsem rád, že tohle období jsem prožil jako dítě, které to ještě úplně tolik nechápe.

Vzpomínáte si vy, co jste dělali 17. listopadu 1989?

LOU

6 responses to “Před dvaceti lety

  1. Mod. Listopad 17, 2009 (2:53 pm)

    Ano,já si vzpomínám, odpoledne jsem jela domů z práce, protože mi přijela máma z Moravy, a tak jsem prostě celý večer byla doma.18. jsem byla odpoledne na Václaváku na procházce, a nikde se nic nedělo.Na 19. jsme měli lístky,na odpoledne, na Novou scénu a tam už se toho dělo moc, a od té doby až do konce roku pořád něco:-)

  2. Ladik Listopad 17, 2009 (6:36 pm)

    Já si pamatuju, že nám učitelka na 1. stupni, právě v té 3. třídě, hned po té listopadové události, vyprávěla, jak se 17.11. schovávala do vedlejších uliček a k lidem do bytů, aby ji nechytli policajti (STB) a já to vůbec nechápal a vůbec mě to nebralo. Když se nad tím zpětně zamyslím, tak v těch lidech bylo trochu adrenalinu, mysleli si, že dělaj něco super, když se schovaj a přitom celou tu akci vedlo pár lidí… nahnat studenty na národní třídu, předstírat mrtvého studenta… hrát si s davem jako s dobytkem.. Ale dobře, že to přišlo, že už si můžem psát na blog, co chcem 🙂

  3. Luke Listopad 18, 2009 (12:16 am)

    no já si pamatuju na pátek 17. listopadu, ráno jsme poslouchali svobodnou evropu a měl jsem bábovku s mlíkem k snídani :). Pak vim, že o víkendu jsme sledovali rádio a televizi a naši šli pak v dalším tejdnu na nějakou další demostraci.

  4. Ashman Listopad 18, 2009 (4:56 pm)

    Vzpomínám, jak nám třídní už od září vyprávěla o Masarykovi, zakazovala nám oslovovat jí soudružko atd. Také si vybavuji scénu, ve které se s ní jeden náš spolužák (výše píšící o bábovce a svobodné evropě) hádal, že demonstranti útočili na esenbáky tyčemi a ti se jen bránili…:)

  5. Luke Listopad 19, 2009 (11:05 am)

    Fakt, jo? Nebylo to to, co řikali v TV? 🙂

  6. Kví Listopad 19, 2009 (9:36 pm)

    Já jsem byla v první třídě a pamatuju si jen tu změnu ze soudružky na paní a taky že jsme se v odpoledním kurzu už nenazývaly Jiskry, ale jen odpolední kroužek. 🙂

Zanechat Odpověď

