TV VONA

Ladik, Luke, Lukyhell, Lou a Ashman. Nablogujeme se Vám do hlavy

Spaghetti Aglio Olio

Tak je tu další díl seriálu o žrádle…

… a tentokráte o špagetách, který mi mic chutnaj a kterejma se poslední měsíce ládujeme několikrát tejdně :).

Špagety jsou, jak známo, z itálie a tohle je jeden z jejich nejklasičtějších receptů. Nejdřív zde napíšu, jak se připravujou klasický „Aglio olio“ a pak mojí upravenou pálivější verzi :).

    Co budeme potřebovat:

Kvalitní špagetky – nekupujte tesco špagety za 6kč, doporučuji kvalitní, nám se osvědčila značka Agnesi. Je to poznat jak na chuti, tak i na tom, že se Vám prostě jentak nerozvařej.
Extra-panenský olivový olej
Česnek
Feferonky – pálivé papričky
Parmezán – ano, na špagety by neměl přijít eidam a podobně…
Bazalka
Rajčata
Pepř – čerstvě namletý je lepší…

    Nejprve klasický recept:

Uvaříme osolenou vodu, kápneme do ní pár kapel oleje (aby se špagetky k sobě moc nelepily) a vložíme do ní špagety a vaříme, dokud nejsou uvařené dle Vašeho přání.

Mezitím si připravíme ochucení:
na pánev nalejeme trochu oliv. oleje
nechám orestovat nakrájený česnek (né moc, ať nezhořkne)
nakrájíme feferonku a přidáme a též trochu orestujeme.

Uvařené špagety (ne-rozvařené!) procedíme a přidáme na pánev k orestovanému česneku a společně chvíli restujeme a promícháme. Můžeme přilít i trochu vody – těstoviny by totiž na talíři neměly bejt suché.

Nakonec vše naservírujeme na talíř a sníme.

No já jsem tuhle variantu trošku obohatil o následující:
Do „omáčky“ přidám nakrájená rajčata a víc feferonek

špagety také po uvaření a přecedění lehce opepřim a po orestování a servírování na ně nastrouhám parmezán a natrhám bazalku.
Podobnejch receptů je fůra, asi si každej nakonec vymyslí variantu, která mu bude chutnat nejlépe.

Takže dobrou chuť!

Luke

8 responses to “Spaghetti Aglio Olio

  1. Kví Leden 15, 2010 (9:12 pm)

    😀 Každej si vymyslí svou variantu, ale pak už to není Aglio Olio :)Jako zkušená vařečka přidám dva typy: my kupujeme těstoviny Panzani a opravdu nelepí 🙂 Špagety kupujeme Express, které jsou o něco tenčí a uvařené jsou za 3 minuty :)A cenově dostupnější varianta parmezánu je náš Gran Moravia, který ovšem na kvalitě nijak nezaostává a kupují ho i Italové 😉http://www.orrero.cz…=granmoravia

  2. Luke Leden 15, 2010 (10:17 pm)

    no vida, zrovna dneska jsme v obchodě chtěli koupit parmezán a měli jen gran moravia a já jsem se bál, že to bude nějaká česká nicmoc napodobenina a nekoupil jsem to.. 😦 tak příště 🙂

  3. Pedro Leden 18, 2010 (10:47 am)

    Už taky nekupju špagety za, dokonce, 5 korun :))) přešla jsem na vyšší panzanovský level 😉

  4. Ladik Leden 19, 2010 (12:02 pm)

    Já jsem přestal jíst špagety někdy před 15 lety. Do té doby jsem je miloval. Teď už je tomu naopak 🙂 Ale možná někdy špagety Orloje Chorloje zkusím. 🙂

  5. Luke Leden 19, 2010 (2:32 pm)

    no ony ale tyhle špagety chutnaj uplně jinak než ty, co nám vařili naše "mámy" 🙂

  6. Mehehe Leden 21, 2010 (11:49 am)

    Nejlepší jsou stejně černý špagety 🙂

  7. Luke Leden 21, 2010 (3:06 pm)

    No to mi řikalo víc lidí, ale mě ta barva šíleně odpuzuje… představuju si, že jsou to chuchvalce černejch červů… a nemůžu se týhle představy zbavit :))

  8. mňouk Únor 11, 2010 (12:20 pm)

    to si taky uvařim

Zanechat Odpověď

