TV VONA

Ladik, Luke, Lukyhell, Lou a Ashman. Nablogujeme se Vám do hlavy

nové klávesy CASIO WK-200

tak obměna nástrojů dokončena….

Tak jelikož jsem na podzim začal hrát v Doors revivalu, rozhodl jsem se prodat svý digitální piáno Yamaha P70 a koupil jsem si vhodnější keyboard Casio WK 200.

Vlastnil jsem už hodně Casij (jak se to vlastně skloňuje, to slvoo Casio? :)) , posledním přírůstkem je tenhle workstation (jak tomu výrobce sám hrdě říká), koupil jsem ho za cca 6.900,- v Harfa music v koněvově ulici v Praze.

Mám ho zatím jen kratší dobu, takže se podělím o první dojmy.

1) Vzhled – viz horní obrázek – jedná se o klasickej „Casio“ design s velkým displayem uprostřed, mrakem tlačítek a dvěma 2,5W repráčkama. V zadní straně je LINE OUT výstup (stereo 6,3mm jack), vstup na Sustain pedál, USB výstup do PC a dvě zajímavosti – Mikrofonní vstup (zase jack 6,3mm) a Line IN vstup (stereo jack 3,5mm) . S mikrofoním vstupem je legrace, připojil jsem tam jeden Shure PG58 a normálně jde přes klávesy zároveň hrát a zpívat. Na hlas je aplikován rovněž efekt (např reverb), takže to zní zajímavě.

2) Klaviatura – byl jsem doposud zvyklej na simulaci kladívkové mechaniky (z Yamahy P70) , takže první pocit byl docela šok – na těhle klaviaturách se stačí trochu dotknout jiné klávesy a už to zní. Je potřeba si tedy zvyknout – pokud jste ale dříve hráli na Casio či obdobné keyboardy, nebude to pro Vás změna velká

3) Zvuk – tak jak už to u obdobných keyboardů v této cenové kategorii bývá, převládá i zde kvantita zvuků nad kvalitou – nejvíc to u mě bylo znát u klasického piána. Byl jsem zmlsanej zvukem piána z Yamaha P70 a tady zvuk klasického piána prostě horší než na digitálníc piánech (což je vzhledem k cca 3x nižší ceně pochopitelný). Já si však keyboard koupil kvůli tomu, že jsem potřeboval větší zvukovou variabilitu (např dechy, smyčce, které zde znějí docela dobře, dobře zněj i elektrické piána a varhany a baskytara. Celkově je zde cca 580 zvuků, takže výběr je to velký.

4) Vlastní zvuky – ano, CASIO WK 200 umí v omezené míře samplovat zvuky z externího zdroje – což jsem hned využil a nasamploval jsem si VOX continental varhany, takže můžu klávesy hezky využít v našem Doors revivalu (jak známo, klávesák Doors, Ray Manzarek, hrál levou rukou basu a pravou varhany). Stinnou stránkou je, že pameť nemá zálohování a při vypojení elektriky se vymaže. Jediným řešením je tedy mít v klávesách i baterie (6x baterie typu D) , které zaručí, že i po vytažení napájení se Vaše zvuky a nastavení nesmažou. A nebo mít po ruce počítač, kam se dá nastavení archivovat.

Jinak klávesy se dají připojit k PC pomocí USB a využít je jako MIDI master keyboard.

Tady je k poslechu kratší
ukázka mého „DOORS“ presetu (kusy písniček Light My fire, Break on through a Touch me)

Tak už se těšim, až je brzo vyzkoušim na koncertě

Luke

2 responses to “nové klávesy CASIO WK-200

  1. Ladik Únor 16, 2010 (11:20 am)

    Ke koupi gratuluji. Jsi prodal yamahu? To bylo ten minulej víkend, jak jsi musel jet na pátou domů? Já mám doma taky nějaký Casio piáno. Je teda Petry, ale já jí ho už hodně dávno zabavil a nevrátil 🙂

  2. Luke Únor 16, 2010 (12:28 pm)

    jaja, tak můžem založit Casio band 🙂

Zanechat Odpověď

