TV VONA

Ladik, Luke, Lukyhell, Lou a Ashman. Nablogujeme se Vám do hlavy

Kodak Easyshare Z950

nový kompaktní ultrazoom

Jak jsem tu již psal, začalo mě bavit nahrávání a jelikož to stojí prachy, rozhodl jsem se prodat dig. zrcadlovku. V posledních měsících mě focení už nebralo tolik jak dřív a i při pohledu do mejch galerií tam není v poslední době vidět nic, na co bych zrcadlovku nutně potřeboval využít a i proto jsem se rozhodl jí prodat (dokud byla v záruce) a zakoupit nějaký mikrofony a za zbytek jsem si zakoupil tento kompakt. Požadavek jsem měl takový, aby to mělo více než 3x zoom, aby kvalita obrazu byla o něco lepší než běžné kompakty a aby byl foťáček napájen lion akumulátorm a né baterkama. Dle recenzí na webu a foto ukázek se mi zalíbil Kodak Easyshare Z950 (uveden na trh v září 2009)

Nejdůležitější parametry jsou tyto:
12mpix, 10x optický zoom, světelnost f3,5-4,8, iso 100-1600 (3200 ve zvláštním režimu), možnost manuálního nastavování expozice či priority clony/času, závěrka 1/1200 až 16s, HD video (až v 1280×720/30fps/mono zvuk), blesk, samospoušť, sehnal jsem ho za cca 3500,-

Kvalita obrazu je při stoprocentním rozlišení horší než u zrcadlovky, což je pochopitelné, když je snímač asi 20x menší, každopádně mě kvalita příjemně překvapila – ve srovnání s fotkama z mého starého kompaktu Nikon CoolPix, co jsem před pár lety měl. Je vidět, že technologie jde stále kupředu. Na zadní straně foťáku je velký LCD display, který slouží i jako hledáček a ovládání pomocí pákového ovladače a několika tlačítek je velmi intuitivní a jednoduché.

Baterie by měla dle testů vydržet cca 270 snímků, do foťáčku se vkládají SD karty jako paměťové médium a HD video může být dlouhé až 29 minut .

Fotoaparát se mi líbí i vzhledově – vypadá trošku retro – skoro jako můj první „filmový“ foťák z 90. let :).

Tak snad se osvědčí na dokumentování všedních zážitků, oslav, výletů.
Jinak s focením na zrcadlovku samozřejmě nekončim, už se těšim, jak do starého Zenitu vložím černobílej film a budu fotit jak o život :).

Luke

One response to “Kodak Easyshare Z950

  1. Lou Květen 21, 2010 (5:00 pm)

    Ultrazoomy jsou dobrý. Je to takový rozumný kompromis, když člověk nepotřebuje dělat extra kvalitní obrázky, ale přitom potřebuje mít pěkný rozsah objektivu. S tímhle rozsahem zoomu se už dají dělat hezky detaily na dálku a vůbec si s tím vyhrát.

Zanechat Odpověď

