TV VONA

Ladik, Luke, Lukyhell, Lou a Ashman. Nablogujeme se Vám do hlavy

Volby 2010

Tak za necelé dvě hodiny to vypukne…

snad nikdy nebyla politická situace u nás před volbama tolik vyhrocená jako letos (nebo byla a já si to nepamatuju?? :)). Již dlouho zde také nebyla možnost, že by se do sněmovny mohly dostat nové strany (v posledních volbách to byla jen strana zelených) a i proto teď pravicové i levicové strány burcují a snaží se do poslední chvíle nalákat na svou stranu nerozhodnuté voliče – výsledky voleb budou sice známy až v neděli, ale už teď je jasné, že to bude velmi napínavý souboj.

Téma letošních voleb je hlavně ekonomická situace ČR a její budoucí vývoj – budeme se dále zadlužovat? Budou provedeny potřebné reformy?

Já byl poprvé u voleb v roce 1998 – stihl jsem až ty první senátní volby (při konání parlamentních v červnu 1998 mi ještě nebylo 18) a tam jsem volil ODS.

ODS jsem pak volil i v roce 2002 v parlamentních volbách (ty pak vyhrála ČSSD) a v roce 2006 už jsem byl politikou tak znechucenej, že jsem volil balbínovu poetickou stranu :).

Letos jsem přivítal, že vznikly nové strany, které mají velkou šanci výrazněji promluvit do dění v naší zemi a tak jsem se rozhodl podpořit TOP09 a ještě dneska jí v řepákově, v naší bejvalý základce, hodim hlas.

O letošní volby se dokonce zajímají i naši dva kocouři – předevčírem jsme přišli s Žábou domu z kina a její volební lístky byly v obejváku rozházený po celý místnosti a mezi nima lebedil Kočičák i Ťapík… co nám tím ale chtěli naznačit? 🙂

Pokud Vás zajímá, jak se vlastně hlasy přepočítávají na jednotlivé poslanecké mandáty, je zde zajímavý článek na wikipedii o D´Hondtově metodě, kterou v ČR používáme –
http://cs.wikipedia.org/wiki/D’Hondtova_metoda

Tak doufám že i Vy vyrážíte k volbám, no a s některými z vás se uvidíme na zejtřejší volební afterpárty u nás na žižkově!

Luke

2 responses to “Volby 2010

  1. Ladik Květen 28, 2010 (12:47 pm)

    Já volit jdu. Na afterparty dorazím.A výsledky možná budou známy už v sobotu večer… podle toho, jak rychle se sečtou hlasy v zahraničí. V ČR to bude sečtený raz dva, takže budem mít výsledky na 99,9% už pár hodin po sobotní 14 hodině. Tak to vidím já 🙂

  2. Lou Květen 28, 2010 (5:41 pm)

    Na afterparty dorazím.Dlouho jsem pročítal volební programy, než jsem se rozhodl koho budu volit. Je těžké vybírat. Nejbližší mi je asi program Věcí veřejných, takže jsem tam hodil jejich lístek. Snad aspoň za něco z toho programu budou usilovat.

Zanechat Odpověď

