TV VONA

Ladik, Luke, Lukyhell, Lou a Ashman. Nablogujeme se Vám do hlavy

Nahrávání s „První poslední“

aneb mám za sebou první velké nahrávání…

„První poslední“ sami sebe definujou stylově jako „grunge rock“ a díky Vojtovi (zpěvák z Beatboons), který s nima hraje nyní na ságo, jsem se dostal k tomu, natočit této kapele demo cédéčko, na kterém jsme začali v sobotu pracovat.

V sobotu v 9 ráno jsme měli sraz v holešovicích u jejich zkušebny – já byl nevyaspalej – v pátek jsme totiž hráli s Doors revivalem na svatbě v motoráji a dost se tam oslavovalo :).

I někteří členové „První poslední“ den před natáčením oslavovali, takže přišli až později :).

V deset jsme postavili bicí a aprát a já začal stavět mikrofony – nejvíc práce je vždy s bicíma – ty jsem nazvučil 4ma mikrofonama – metodou Glyna Johnse (1 mikrofon na kopák, 1 overhead nad virbl/hihat a druhý overhead ze strany od kotlů. Přidal jsem ještě mikrofon k virblu).

Kytarové lampové aparáty fender a marshall jsem snímal klasicky mikrofony a baskytara byla snímáná direct out výstupem z basového komba.

Plánem bylonahrát instrumentální základy všech písniček „naživo“ a postupně k tomu dodatečně dohrát saxofon, zpěvy, zdvojené kytary apod.

Velmi užitečná se při této metodě ukázala zkušebna „první poslední“ – je to defacto velký sklep s dostatkem prostoru, takže jsme si mohli dovolit dát komba dále od sebe a snížit tak přeslechy nástrojů na jednotlivých stopách při „živém“ nahrávání.

Také velmi záleželo na tom, jak je kapela sehraná a zda dokáže zahrát písničku bez chyby. Zdá se to možná triviální, ale i spousta „sehraných“ kapel s tím má problémy – naštěstí „první poslední“ dávali většinu písniček na 1. – 3. pokus, jen vyjímečně se některá ze 14ti písniček musela opakovat vícekrát.

Po nahrání základů se Vojta chopil saxofonu a jako „profík“ nahrál všechny své party do cca 7mi písní na první pokus a bezchybně.

To už bylo 19:00 a všichni jsme toho za den měli dost, tak jsme session ten den ukončili.

V neděli nás čekaly vokály a instrumentální dohrávky do některých skladeb – sraz byl až ve 12:00

Začalo se opravou a dohráním některých kytarových partů, pak jsme zdvojili kytaru v refrénech několika skladeb a pak jsme se pustili do natáčení zpěvů – Na nahrávání vokálů jsem použil velkomembránový kondenzátorový mikrofon Apex a pop-filtr a zpěvák Petr většinu písní na 1. – 3. pokus nazpíval. Pak jsme nahráli ještě doprovodné vokály (ty zpíval bubeník Míra) a na úplný závěr Petr nahrál akustickou písničku .

Nahrávání tak bylo u konce, celkem jsme tím strávili asi 17 hodin, nahráno bylo 14 písniček (+ 1 akustická), vypito X coca-col a piv, vykouřeno mnoho cigaret, ale povedlo se.

Teď mě čeká složitější část – smíchat jednotlivé písničky – to bude odhadem trvat cca dva týdny.

Luke

Zanechat Odpověď

