TV VONA

Ladik, Luke, Lukyhell, Lou a Ashman. Nablogujeme se Vám do hlavy

Sklik Partner

nová „vydělávací“ provizní služba Seznamu jde do ostrého provozu…
Již od konce 90. let jsou ve světě i u nás populární internetové provizní reklamní systémy – ze začátku to byly zejména různé reklamní lišty či toolbary, které jste si nainstalovali do prohlížeče a byl jste placen za zobrazování reklamy na Vašem PC.

S rozvojem PPC reklamy (pay per click) se, zejména po roce 2005, rozšířily služby, které umožňovaly majitelům stránek na své weby umisťovat reklamy z PPC systémů a mít tak tedy provizi za „kliky“ na tyto reklamy.
Nejrozšířenější je nyní googlovský AdSense, z českých to je třeba eTargert a další. Nyní do tohoto oboru vstupuje i Seznam se svým „Sklik Partnerem“.

Teď trochu odbočím a pro úplné laiky zde stručně popíšu, jak PPC a tyto provizní systémy fungují.

PPC – pay per clicksystém funguje tak, že si např. na Skliku nabijete „peněženku“ – např. 200kč – a zadáte si reklamní kampaň. Vyberete si slova/fráze, na které chcete, aby se Vaše reklama zobrazovala a zvolíte si, jaká částka se má z Vašeho kreditu odečíst v případě, že na reklamu klikne uživatel. Neplatíte tedy nic na zobrazení reklamy, ale jen za kliknutí (odtud název). Cena kliku se u nás stanovuje od částky několika haléřů až třeba po několik desítek korun. Dle Vámi zvolené ceny kliku a se pak Váš inzerát na konkrétní slovo zobrazí na odpovídající reklamní pozici – v závislosti na tom, jak si třeba Vaše konkurence stanovila na to samé slovo svou cenu kliku. Dražší prokliky jsou pak umístěny na lepší – přednější – pozici a levnější prokliky jsou až níže.

Tento systém se stal brzo velmi populární. Brzo tedy začali poskytovatelé těchto reklamních systémů hledat další možosti, kde reklamu zobrazovat – logickým krokem jsou tedy webové stránky. Proto vznikl tedy provizní systém typu AdSense, u nás na Seznamu je nyní spuštěn pod názvem „Sklik Partner“.

Díky tomuto systému si vložíte na Vámi zvolené místo na svém webu reklamní HTML kód Skliku a ten zajistí, že se na tomto místě zobrazí některé z reklam ze sytému. Za každé kliknutí pak tedy dostanete poměrnou částku ceny jednoho tohoto kliku, kterou si napočátku stanovil zadavatel reklamy. Může to být tedy opět několik haléřů či dokonce několik desítek korun. Mnoho z Vás určitě napadne – „jé, vydělám si, naklikám si to v práci ručně na svém webu sám!“ – tak to rozhodně nedoporučuji – systém je hlídán, jsou monitorovány všechny kliky a jejich původ a lze poměrně jednoduše odhalit „podvodné“ kliky a pak hrozí blokace či zrušení celého Vašeho účtu.

Tolik k principu fungování těchto systémů.
Nyní se podíváme na nově spuštěný sklik partner, který je dostupný na adrese http://partner.sklik.cz/.

Registrace do systému je velmi jednoduchá – stačí mít a nebo si založit emailový účet na Seznamu. Při samotné registraci do Sklik Partner (dále budu psát jen SP) bude třeba ještě korektně vyplnit adresu, kontaktní údaje a platební údaje (např. číslo účtu) – to je důležité pro vyplácení provizí.

Samotné ovládací rozhraní SP je přehledné a jednoduché – v první fázi do systému zadáte URL adresy webů, na kterých budete chtít reklamu umístit. Weby jsou pak do 24 hodin zkontrolovány administrátory (aby se reklama nezobrazovala na nekvalitních nebo nehotových webech) a v další sekci „kódy“ už si přímo můžete začít generovat HTML kódy jednotlivých reklamních bloků. Zde máte možnost ve velké míře ovlivnit vzhled reklamního kódu – jeho rozměry, orientaci (veritkální/horizontální) počet reklam, barevné rozvržení apod – ve výsledku se Vám pak ukáže HTML kód, který vložíte na své webové stránky. Pokud je web schválen, tak by se reklama měla do cca 10ti minut po vložení kódu začít zobrazovat.

Cílení reklamy
Sami asi uznáte, že např. na motorkářském webu by reklama na dámskou kosmetiku nebyla asi příliš účinná – proto tyto systémy reklamu cílí na základě analýzy obsahu webu – tím je zaručeno, že na tématických webech se objeví též tématická reklama. Cílení na Skliku je zatim spíše průměrné – např. na mém hudebním webu je reklama již poměrně dobře zacílena (nabízí např. eshopy s nástrojema, prodejce mikrofonů apod), zde na vona blogu, kam jsem pokusně jeden malej reklamní blok dál, si zjevně nedokáže sklik přesně vybrat, na co zacílit (to je ale i dáno povahou blogu).

Statistiky
jako každý obdobný systém nabízí i SP statistické přehledy počtu zobrazení reklam, počtu kliků, CTR (click-through rate – poměr zobrazení/kliků) a samozřejmě i aktuální výši Vaší současné provize. Sklik dále dovoluje generovat různé statické přehledy a sestavy – např jednotlivých HTML kódů apod.

Výplaty provizí
Sklik vyplácí provize vždy každý měsíc pokud provize přesáhla 1000,- (nebo do té doby, než se Vám provize na 1000,- vyšplhá i za delší dobu). Koncem roku je pak vyplacen vždy aktuální stav – bez ohledu na částku. Provize jsou poslány převodem na účet, který jste uvedli při registraci.

Praktické zkušenosti:
Já jsem se tam zaregistroval v pondělí, na 3 své weby jsem dal reklamu (na různé pozice a různé podstránky) a za 3 dny provozu jsem si zatim vydělal cca 30kč 🙂 – reklama se zobrazila 1604x, 7x návštěvníci klikli a průměrná cena za klik je tak cca 4 koruny.

Zatím je to tedy příliš krátká doba na konkrétní zkušenosti, časem dám vědět, jak si vedu :).

Luke

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: