TV VONA

Ladik, Luke, Lukyhell, Lou a Ashman. Nablogujeme se Vám do hlavy

Brasserie La Gare

dojmy z francouzské restaurace…

Včera jsme měli menší rodinnou oslavu a při té příležitosti jsme zašli do nové (?) francouzské restuarace La Gare, která se nachází v Praze, kousek od Masarykova nádraží, v ulici V Celnici.

Francouzkou kuchyni mám rád, ale do teď jsem neměl moc příležitostí ji opravdu ochutnat, avšak včera jsem si to vynahradil – ale od začátku – restaurace je zařízena v moderním stylu – bílé zdi, dřevěné stoly, u stěn červené sedačky, vše čisté a vkusné bez přeplácených zdí plakáty či obrazy. V jedné části restaurace je bar s deserty a dortíky, vedle jsou akvaria s živými humry, které si můžete nechat uvařit. Součástí restaurace je i pekárna, která peče čerstvé bagety či chleby, které si můžete rovněž zakoupit i domů.

Jídelní lístek byl rovnou na stole, sloužil rovněž jako podložka pod talíře, takže jej máte stále na očích a rozsah jídeláku je přiměřenej – cca 11 předkrmů, 2 polévky, 20 hlavních jídel + saláty, sendviče, omelety , přílohy a deserty (cel0 menu je na níže uveném webu)

Jako předkrm jsme si s Žábou dali tataráček, žabí máma vyzkoušela kachní paštiku s čertvou bagetou, což vypadalo taky moc dobře a věřím, že dobře chutnalo, stejně jako ten „steak tartare“

Víno je důležitým doplňkem každého francouzského podniku a zde je vinný lístek opravdu rozsáhlý a nabídka vín obsahuje vína z mnoha koutů francie. Žába vybrala dvě z vín z nabídky – tuším že Pinot Blank a po té Bordeux Fontbreauil Sauvignon. No ve vínech se moc nevyznám, ani je příliš nedocením, takže já po několika ochutnávkách vzal za vděk Stella Artois :).

Hlavní jídlo – tak na tohle jsem se těšil, po pohledu do menu jsem téměř hned byl rozhodnut – vybral jsem si Kohouta na červeném víně – francouzskou klasiku, která se, stejně jako Boeuf Bourguignon (který si dala Žabka), objevila v proslulé kuchařce „The Mastering the Art of French Cooking“ od Julie Child.

Kohoutek byl moc dobrej – překvapilo mě, že jeho maso spíše chutí a strukturou připomínalo hovězí než kuřecí a bylo perfektně upečeno, měkké a od kostí doslova odpadávalo. Zvláštní kapitolou byla omáčka z vína – temně hnědá, s kousky hub, osmahlejch cibulek aj., prostě úžasná kombinace.

Žábin Boeuf byl ve stejné omáčce, ale zde se jednalo už opravdu o hovězí maso, které bylo velmi měkké a celková porce mě překvapila svou velikostí.

Ochutnal jsem i mušle (poprvý v životě) -je to zajímavá chuť, ale pořád se nemůžu zbavit toho psychickýho bloku jíst něco „slizkého z moře“ :).

Po hlavním jídle jsem byl už dost najedenej, takže jsem desert radši nedával, žabka si však dort s pistácií a bůh ví čim dalším moc pochvalovala

Obsluha byla profesionální a ochotná, neviděl jsem ani náznak toho, že bychom číšníky „otravovali“ (jak mám občas v některých podnicích dojem), ani jsme nečekali, než si nás obsluha všimne, jak se též očas někdy stává.

Cenově je restaurace VELMI příjemná, ceny nejsou rozhodně přemrštěné a na to, že se nachází téměř v centru Prahy, je o dost levnější než řada okolních podniků.

Doporučuji se tedy podívat na jejich web
http://www.lagare.cz
a pokud máte chuť na nějakou francouzskou specialitu, rozhodně La Gare doporučuji k návštěvě

Luke

Zanechat Odpověď

