TV VONA

Ladik, Luke, Lukyhell, Lou a Ashman. Nablogujeme se Vám do hlavy

Je to on, mého srdce PATIZON!

dva pokusy o tvorbu pokrmu… 🙂

Tak minulej čtvrtek přišla opět paní bedýnka , plná čerstvé zeleniny. Mezi mrkvemi, jablky, hruškami, bramborami a jinými, notoricky známými zástupci zdravé krmě, na mě z bedýnky zamrkalo podivné světležluté „něco“ vytvarované do tvaru UFO talíře – posuďte sami:

patizon

Po chvíli nedůvěřivého zkoumání mi kolegyně v práci prozradila, že se to jmenuje Patizon a je to prý něco jako cuketa – tedy bez výrazné chuti….

Přinesl jsem večer zeleninu domů a jelikož je Žabka nemocná, rozhodl jsem se, že, tenhle UFO-patizon zpracuji do nějakého chutného jídla.

Ale co ním? Na internetu jsem ale našel recept na smažené patizony a řekl jsem si, že to bych mohl též zvládnout a dal jsem se do díla.

Pokud chcete vyzkoušet též, budete potřebovat:
1 Patizon
Pár brambor
Máslo
Vajíčka, mouka, strouhanka (na trojobal)
Sůl, česnek, pepř a další koření dle zamýšelné chutí

No a postup je docela jednoduchej:
Nakrájet patizon na tenké plátky, odkrojit z něj tvrdou „slupku“. Osolit, nechat trochu pustit vodu a pak jednotlivé plátky potřít česnekem (předtím jsem jej prolisoval) , obalit v trojobalu jako řízek a usmažit – (HA a má to, ufon jeden)!

Jako přílohu jsem vybral klasický vařený brambor a jelikož jsem línej je loupat za syrova, tak jsem je uvařil ve slupce a po uvaření jsem je oloupal a servíroval s čerstvým máslem.

Výsledkem byl tedy smažený obalovaný patizon s bramborem a chutnalo to zajímavě a dobře (i když řízek je řízek, to je jasný)

Patizon je sám o sobě téměř bez chuti, je jen lehce nasládlý, takže máte velkou možnost si jej např. kořením dochutit dle libosti.

Takže půlka patizonu byla pryč…a co s tou druhou?
Rozhodl jsem se improvizovat a vymyslel jsem si vlastní recept – tzv Patizonové hamburgery.

O hamburgerech jsem tu už kdysi psal, zaměřím se tedy jen na onu „směs“ – takže nakrájel jsem patizon na kostičky, opepřil, nakrájel k tomu cibuli a celé to nahrubo rozmixoval, aby vznikla kašovitá hmota. Bohužel byla hodně řidká. Nařadu tedy přišla mouka, tou se to trošku zlepšilo, ale bohužel i ve finále byla směs hodně řidká a když jsem patizonburger hodil na pánev, šíleně to prskalo a zlobilo. No nebudu vás napínat, bylo to nakonec fiasko. „burger“ se z venku šíleně spálil do černa, vevnitř byl ale skoro „syrovej“. Chuťově to bylo docela zajímavý, ale burger vůbec nedržel vcelku a rozpadal se… takže tenhle recept asi nezkoušejte a nebo, pokud jej dovedete ke zdárnému konci, mi napište Vaše tipy, jak tu směs nějak víc zahustit 🙂

Patizonům a ufonům zdar!
Luke

2 responses to “Je to on, mého srdce PATIZON!

  1. Ladik Září 7, 2010 (8:06 am)

    Já měl rohlík se salámem

Zanechat Odpověď

