TV VONA

Ladik, Luke, Lukyhell, Lou a Ashman. Nablogujeme se Vám do hlavy

Okenko do starých časů

… online archiv starých novin a časopisů…

když jsem byl malej, často jsem si na chatě v garáži listoval starejma novinama a časopisama a se zájmem jsem tak trochu „poznával“ dobu, kterou jsem osobně nezažil. Občas jsem se u těhle novin dokonce velmi pobavil – zejména u obsáhlých reportáží ze sjezdu KSČ apod.

Nedávno jsem pocítil podobnej zájem polistovat si zas nějaké staré noviny a tak jsem na internetu hledal, jestli neexistuje nějakej online archiv. existuje. dokonce docela rozsáhlej.

najdete jej na adrese:
http://archiv.ucl.cas.cz/index.php

Najdete tam např spousty kompletních ročníků Rudého Práva, kulturních a literárních novin, celé ročníky Lumíra apod :).

Zajímá Vás, co psalo např rudé právo např. když (následují klikací odkazy): byl zastřelen Kennedy, zemřel Stalin, američané vstoupili na měsíc, v srpnu 1968, když skončila válka ve Vietnamu, když byl popraven R.Slánský, když bylo zahájené televizní vysílání v ČSR, Gagarin ve vesmíru … aj 🙂

Takže přeju (ne)příjemné propagandistické počtení 🙂

Luke

Zanechat Odpověď

