TV VONA

Ladik, Luke, Lukyhell, Lou a Ashman. Nablogujeme se Vám do hlavy

Jak jsem nahrával The Strayils

malá reportáž z víkendovýho nahrávání dema kapely

The Strayils znám už od jejich začátků v loňském roce (jejich bubeník Radek se mnou hraje v Breakaway Projectu) a již loni jsem jim nahrával rychlé dvoupísňové „live“ demo. Stylově se pohybují na pomezí hard rocku a sami styl označují jako Hard-rock´n´roll, což myslim sedí.

Kapela se za ten rok sehrála, začala více koncertovat, má nového zpěváka a vytvořila vlastní repertoár, z něhož letos vybrala 5 skladeb, které jsme nyní o víkendu nahrávali.

Oproti loňsku, kdy jsme dvoupísňové demo celé nahrávali „live“ a vše bylo hotovo za cca 4 hodiny, jsme se letos s kapelou shodli, že nahrávání pojmeme už více profesionálnějc a že vytvoříme nejprve základy, postupně dohrajeme nástroje a nakonec zpěvy.

Uplynulý víkend jsme tedy věnovali natáčení hudebních základů pro všech pět skladeb – v sobotu se natočily bicí a baskytara a v neděli kytarové party.

V sobotu ráno jsem tedy na Zbraslav dotáhl moje osmistopé „mobilní nahrávací studio“ KorgD888 a začali jsme s Radkem stavět a zvučit bicí. Oproti loňsku má Radek letos již kvalitní plechy i virbl a já prozměnu za ten rok zakoupil konečně kopákovej mikrofon (Soundking ED007) a dva kvalitní nástrojové (Shure SM57), od čehož jsme si tedy slibovali lepší a věrnější sejmutí bicí sady.

Loni jsme bicí snímali jen čtyřmi mikrofony (2x overhead, 1xkick a 1x snare) a ve výsledku se trochu pak ztrácely přechody).

Nyní, jelikož jsme se rozhodli nahrát zároveň s bicími pouze baskytaru, zbylo na bicí sadu sedm stop, čehož jsem využil. Oproti loňsku jsem tedy navíc mohl umístit dva mikrofony k přechodům a kotli a jeden k „hajtce“. Jako overheady k činelům jsem použil tužkové kondenzátorové mikrofony Apex 180 (stereo pár), k virblu jsem dal SM57ku, stejně tak k vrchním přechodům. U hajtky byl jeden dynamickej mikrofon od Soundkingu a u kotle Shure PG58.

Do zbývajícího osmého kanálu jsme zapojili přes DI výstup baskytaru a mohlo se začít

Basák Honza alias Marvn měl připraveny „schémata“ jednotlivejch písniček (počty a pořadí refrénů, slok, sól…) takže kluci se ve skladbách neztratili ani při absenci zpěvu či kytar a bez větších potíží jsme během soboty všechny rytmické základy nahráli.

Radek měl z notebooku puštěnej metronom, takže se hrálo dle něj.

Jelikož se s nahráváním základů skončilo už kolem sobotní 16té hodiny, rozhodli se kytaristé Michal a Honza, že natočej kytary k první ze skladeb, aby v neděli bylo více času na složitější skladby.

Jeden z kytaristů používá lampového Fendera a druhý Marshalla s 4×12 boxem a kytary jsem snímal převážně Sm57kou (na Marshalla) a velkomembránovým kondenzátorovým mikrofonem Apex 415 jsem snímal Fendera, aby se zvuk obou kytar ještě více odlišil a „neslejval“ se příliš v mixu.

V nahrávání kytar se pak pokračovalo i přes celou neděli, kdy jsme se odpoledne u dvou skladeb mírně zasekli, ale nakonec se klukům podařilo zdárně své kytarové party zahrát.

hudební základy skladeb jsou tedy hotové a příští sobotu nás bude čekat nahrávání zpěvů zpěváka Iggyho a v následujících týdnech pak postupný mix nahrávek. Jsem už teď zvědavej, jak to bude ve finále znít 🙂

tolik tedy menší dojmy z víkendového nahrávání

Luke

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s