TV VONA

Ladik, Luke, Lukyhell, Lou a Ashman. Nablogujeme se Vám do hlavy

Několik mých textů

… abych pozvedl kulturní úroveň zdejšího Vonáckého blogu, rozhodl jsem se, že v čase předvánočním sem dám pár mých textů, které jsem nedávno napsal…

a začnu tím nejčerstvějším z dnešního dopoledne po té, co jsem vyslechl zajímavou debatu kolegů, do které jsem se sice nezapojoval, ale která mě vytáčela 🙂

Slevožrouti

Přicházejí každé ráno
do Tesca mezi regály
Berou jenom věci v „akci“
Hledaj, co by urvali

Tu maso trošku zelenější
Tesco jogurt s lhůtou zítřejší
džus jenom ten nejlevnější
nebo chleba včerejší

Doma pak na Slevomatu
večeři si zaplatí
Dva smažáky za hubičku
to se přece vyplatí!

Dovolená bez konzervy
je občas ve snu strašívá
a radši vezmou do rezervy
dvě plné basy od piva

Jsou to čeští slevožrouti
co si levné hroby kopají
svět se jim však jednou zhroutí
i život „v akci“ skončí potají….

Před dvěma týdny jsem prozměnu napsal text pro mého a Zvonimírova oblíbence, Milana Buričina a dokonce jsme jej mistrovy poslali a dočkali jsme se velmi srdečné pochvaly a poděkování!

Přízrak z Boleslavi – pro Milana Buričina
Věnováno od Zvonimíra Mňouka a Wolfgang Šmekoraldy

Starší muž sedí v pokoji,
osaměle píseň zpívá
o ovace příliš nestojí,
ale celý svět se na něj dívá

Milan – kovboj z Bílý hlíny
renegád a trubadůr
má své radosti i splíny
tu barik střídá moll a dur

Píše texty, knihy, bajky
v nich tepe dobu, nešvary a zlo
V hypnotických rytmech samohrajky,
slovo se nad umění povzneslo

Překližková kytara už zvoní
a v jeho rukou zcela ožívá
skládá píseň, která je jen pro ní
a na Youtube jí tiše zazpívá

Je to přízrak z Boleslavi
v dálce smutně kvílí
cirkulárka, jež nerezaví
„Mistře, hrajte ještě chvíli!“

Jak si račte všimnout, většinou v textech používám jen základní ABAB metodu veršování, maje stále napaměti případné jednoduché zhudebnění. Další text je ale trochu delší a složitější, ale stále ve formě písňového textu…

Ve snu

Když každý večer usínám
tak ve snu se rád utíkám
k těm nejslavnějším osobnostem
Kde kdo z Vás by záviděl
kdo byl u mne ve snu hostem…

Onehdy na místě tajném
Seznámil jsem se s Einsteinem
Vyprávěl mi teorie
divně relativní

Na rande-vous s Madam Curie
Pil jsem víno, jedl sýry
avšak ona byla lehce
Radioaktivní

Pak ráno po probuzení
vím že nikdo neocení
co jsem všechno ve snu zažil
a s kým jsem měl tu čest!

Opil jsem se tuhle vínem
na své dači se Stalinem
hrůzou jsem se málem vzbudil
asi bych však neměnil

„Hello, mladej, jsem tu nová“
řekla mi Marlén Dietrichová
pak jsme spolu noc strávili
až do rozednění

A pak ráno po probuzení…

Ve snu se mi objevila
pozvánka přímo od Churchilla
na oběd a sklenku brandy
doutník mi dal jako dar

To Picasso mi imponoval
a ve chvilce mě namaloval
Kubisticky jen pomocí
dvou čtverců a čar

A pak ráno po probuzení…

Nedutám a jsem zticha
při návštěvě u Wericha
vypráví o rybaření
moc jsem se nasmál

Marylin mi vysvětluje
že Marlén mě už nemiluje
a ona by prý byla ráda
kdybych si ji vzal

Můj život je tak šedivý
že jen ty sny jej oživí
A tak beru do mejch dlaní
hrst prášků na klidné spaní…

no a na závěr, jelikož se blížej Vánoce, si dáme jednu vánoční básničku:

Vánoční čas
Blíží se zas
vánoční čas
Po oknech maluje mráz
A bílá peřina
venku se rozpíná
z dálky zní andělský hlas

Rozsvěcí strom
už bije zvon
V obchodech začíná shon
Štědrý den už je tu
tak sedím u spinetu
a hledám ten správný tón

Zkouším hrát koledy
naštvu tím sousedy
já však budu zpívat dál
Vzpomínky ponuré
na lásky minulé
dávno už vítr odvál

Odchází zas
ten vánoční čas
život není žádnej špás
Končí už Vánoce
cloumaj mnou emoce
třese se lehce mi hlas

Sedím tu v podkroví
dojídám cukroví
v duchu sám sebe se ptám
Jestli zas po roce
na příští Vánoce
Budu tu taky tak sám?

Tak snad jste to přežili, není to žádná velká poezie, ale třeba z něčeho časem bude nějaká hezká písnička

Luke

3 responses to “Několik mých textů

  1. Mehehe Prosinec 10, 2011 (12:10 am)

    Verš s madam Curie je výbornej 🙂 To by chtělo zhudebnit…

Zanechat Odpověď

