TV VONA

Ladik, Luke, Lukyhell, Lou a Ashman. Nablogujeme se Vám do hlavy

Blafy

lesk a bída českých vývařoven v článku Reflexu

Časopis Reflex otiskl článek o bídné úrovni české gastronomie. Součástí článku byla i soutěž o největší české blafy. Čtenáři fotili úlovky z jídelen a restaurací a posílali je do Reflexu. Přehled těch největších blafů najdete na stránkách Reflexu pod tímto odkazem:

http://www.reflex.cz/clanek/zpravy/44674/nici-nas-zlaty-cesky-zradlo-zlocinci-rikajici-si-kuchari-se-nas-neustale-snazi-zabit.html

A výsledná pětice nejhorších blafů je zde:

http://www.reflex.cz/clanek/zpravy/44365/a-nejhorsim-blafem-se-stava.html

Musím smutně konstatovat, že některé vyfocené blafy jsem dostal na talíř a – kdo máte slabší žaludek, následující slova nečtěte – bohužel jsem je i snědl. Stačí jen vzpomenout na jídelnu, kam jsem chodil během studia gymnázia. Ona jídelna, nacházející se ve Štefánikově ulici, měla přezdívku „Smrad“ a s jídlem tam byly, jak jednou pravil kamarád Filip, pouze 2 problémy: 1. Jak jídlo dostat do sebe 2. Jak jídlo udržet v sobě.

Autor článku Reflexu se o české gastronomii nevyjadřuje nijak pozitivně. Samozřejmě jsou restaurace, kde vaří dobře a je svátkem zajít tam na oběd či večeři. Potom jsou ovšem podniky, mylně se nazývající restaurace, kde vám na stůl přinesou tak neskutečné blafy, že vás ihned přejde hlad a stává se z vás asketa živící se pouze vodou.

Jsem toho názoru, že by se s tím něco mělo dělat. U mnoho restaurací to je boj o zákazníka, a proto se šetří, kde to jde. Domnívám se, že i přes to by ale jídlo mělo mít odpovídající kvalitu. A to i na úkor ceny.

Přeji vám samá dobrá jídla na vašem stole

LOU

Reklamy

3 responses to “Blafy

  1. Luke Leden 7, 2012 (2:24 pm)

    to je síla! A vývařovna ve štefánikově, kam jsem taky na střední chodil, byla vážně pekelná…

  2. Mehehe Leden 8, 2012 (2:38 pm)

    Já se obávám, že zlepšení bude velmi dlouhá s trnitá cesta. Dokud lidi budou mít pocit, že nejsnáze se dá ušetřit na jídle, půjde veškerá kvalita do pozadí. To, že se jim to za X let vrátí, až budou cpát prachy doktorům, jim nikdo nevysvětlí. A ono zase jíst kvalitně nevychází o tolik dráž, jak si většina lidí myslí – akorát toho nesmí sníst kvanta…

  3. Kví Leden 10, 2012 (10:05 pm)

    Za mě by se zmiňovaný boj o zákazníka neměl vést udržováním nesmyslných cen, ale vařením z pořádných surovin a výchovou personálu…

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: