TV VONA

Ladik, Luke, Lukyhell, Lou a Ashman. Nablogujeme se Vám do hlavy

Samson MediaOne 4a

nové monitory….

tak mé domácí studio už je skoro komplet, v Prosinci jsem zde zmiňoval zvukovou kartu a nyní jsem dokoupil velmi důležitou část – referenční monitory Slovem „monitor“ se v audiotechnice označuje reproduktor či reprodukční soustava, která věrně reprodukuje zvuk a hudbu a která nezvýrazňuje výšky či basy. Frekvenční charakteristika u těchto zařízení by měla být ideálně co nejrovnější a reproduktor by tedy neměl „lhát“ co se týká basů , středů či výšek.

Do téhle chvíle jsem doma používal levné dřevěné PC repráčky od firmy Genius (HF2.0 800), které bohužel moc dobře nehrály a udělat s takovými repráky vyvážený mix je dost obtížné – většinou je pak ve výsledků Váš mix nahrávky přebasovaný a „pod dekou“ (důsledek umělého zvýšení vysokejch frekvencí a špatně podané basy u levnějších PC reproduktorů).

Pro domácí nahrávání či malá studia se hodí refernční monitory pro blízký poslech (nearfield), který minimalizuje vliv akusticky neupravného prostředí v místě poslechu (neutlumené stěny, podlaha atd).

Začal jsem tedy v diskuzích na webu pátrat a nakonec jsem se rozhodoval mezi M-AUDIO AV40 a Samsonem MediaOne 4a – obě sestavy mají podobné parametry, v diskuzích převažoval názor a zkušenosti uživatelů, že údajně ony Samsony hrajou údajně o něco lépe a tak jsem nakonec zvolil je.

Parametry:
Výkon: 20W
Frekvenční rozsah: 65Hz-23kHz (+-3db)
Velikost reproduktorů: 4 palce + výškové
Vstupy: 2x Cinch pro vstup ze zvukové karty, 1x stereo 3,5mm jack pro libovolný line in vstup (z MP3ky atd.)
Výstupy: 3,5mm stereo jack na sluchátka
Ovladač hlasitosti

Monitory neobsahují záměrně žádné ovladače basů a výšek, takže skutečně vždycky uslyšíte „reálný“ zvuk. Výše uvedený frekvenční rozsah je na fyzickou velikost reproduktorů docela velký, basy samozřejmě nezní tak mohutně, jako na velkých reprácích, ale jsou zde dle mého názoru jasné a čitelné.

Zatím jsem je zkoušel jen krátce, takže se zdržím nějaké hlubší analýzy, ale můžu jen říct, že rozdíl oproti těm starejm Geniusům je opravdu velký. Pustil jsem si Tapestry od Carol Kingové ( v MP3) a když jsem v půlce „I feel the earth move“ přepnul na Samsony, tak se zvuk úplně „projasnil“ a zpřehledněl a zároveň získal větší hloubku a sílu (zejména v basech), takže z tohoto pohledu je změna velmi výrazná

No jsem zvědavej, jak se na tom bude tvořit muzika, ale věřím, že mé mixy budou lépe vyvážené než dosud. Nedělám si žádné iluze, že by toto mohly být nejlepší monitory na světě – za cenu cca 3tisíc se ale jedná spíše o základní model vhodný např. právě pro domácí použití a nahrávání. Profi monitory s lepší kvalitou zvuku se pak cenově pohybují o řád výše.

Luke

3 responses to “Samson MediaOne 4a

  1. Lou Leden 11, 2012 (6:17 pm)

    Není nad pořádný vybavení.Ještě napiš, co tomu říkají sousedi 🙂

  2. Luke Leden 12, 2012 (11:17 am)

    Sousedi snad nebudou říkat nic, doma moc muziku "nehulim"

  3. Mehehe Leden 12, 2012 (11:35 am)

    To bych rád někdy poslech 🙂 Taky jsem o studiových monitorech uvažoval, říká se, že je to výborná varianta pro domácí hi-fi. Tedy samozřejmě pro ty, kteří chtějí věrný zvuk.

Zanechat Odpověď

