TV VONA

Ladik, Luke, Lukyhell, Lou a Ashman. Nablogujeme se Vám do hlavy

Intel vs. AMD

Je Intel opravdu o tolik lepší? Je nutné jít do Intelu nebo se to nevyplatí?

Chystám se počítačově posunout zase o krok dál a při výběru nové PC sestavy řeším právě tyto otázky: Postavit sestavu na procesoru od Intelu nebo na procesoru od AMD? Jaké srdce mám svému počítači dát, aby spolehlivě pumpovalo data především při střihu a renderování full HD videa? Zatím v tom nemám úplně jasno. Podle různých testů, které jsem na internetu našel, jsou procesory od Intelu výkonnější. Hledal jsem porovnávání především mezi Intel Core i5 2500 k (3.3 GHz) a AMD FX- series X6 FX-6100 (popřípadě FX-8120), o kterých uvažuji.  Přesně se v těch výsledcích nevyznám, ale ten Intel Core i5 2500K je na všech fórech docela vychvalovaný.
Důležitou roli při výběru také hraje cena. Intel je o dva tisíce dražší, což mi připadá už docela velký rozdíl. Jestli by mi na střih full HD videa a občasné hraní her stačil procesor od AMD, měl bych ve výběru jasno.
Budu vám vděčný za vaše rady, postřehy a nápady.

Lou

4 responses to “Intel vs. AMD

  1. Luke Červen 13, 2012 (10:59 pm)

    Já mám zažito, že AMD nabízí obdobný výkon jako Intel ale levnějc. Konkrétně ty FX procesory jsou zajímavý…. ale na druhou stranu iNTEL je zárukou kvality a spolehlivosti….těžký rozhodování to bude.

  2. Ladik Červen 15, 2012 (6:40 am)

    Nepodceňoval bych výběr grafické karty. Pro hry i video klíčová komponenta.
    Tam si užiješ rozhodování jestli ATI nebo NVIDIA 🙂

  3. Lou Červen 15, 2012 (2:46 pm)

    Nad grafickou kartou jsem už taky přemýšlel. V nich se nevyznám už skoro vůbec 🙂
    Tak nějak pocitově se mi víc líbí NVIDIA.

  4. Lou Červen 17, 2012 (3:40 pm)

    Intel.
    Chci mít jistotu, že to bude opravdu dobře šlapat a podle všech možných testů a doporučení tohle intel zaručuje.

Zanechat Odpověď

