TV VONA

Ladik, Luke, Lukyhell, Lou a Ashman. Nablogujeme se Vám do hlavy

Prometheus

Zatímco mýtickému Prometheovi rval každý den játra orel (nebo jiný dravý pták… co já vím), Prometheovi-filmu ho rve reklama. Nebo přesněji řečeno: přehnané očekávaní. Mor moderního filmového průmyslu. Rozlézá se internetem a roznáší falešné informace. Ještě než padla první klapka, Prometheus dostal punc skvělého filmu, který naváže na úspěch prvního Vetřelce a oživí sérii, která se roztodivnými mutacemi s Predátory dostala někam hodně mimo. A Prometheus opravdu měl všechny předpoklady proto, aby se stal výjimečným filmem, který se zapíše do dějin kinematografie zlatým písmem stejně jako první Vetřelec nebo třeba další Scottův film Blade runner. Bohužel se tak nestalo, ale neznamená to, že by Prometheus byl špatný film.

Prometheus začíná velkolepě. Vizuálně strhující začátek, který slibuje pátrání po původu lidí na Zemi. Pátrání po našich předcích! (prý to nejsou opice, jak jsem se marně snažil vnutit naší učitelce na biologii). Vesmírná výprava se dostane na vzdálenou planetu, kde bychom měli dostat odpovědi na všechny otázky, které nás zajímají. Pak ovšem přechází zlom a film se změní v klasickou hororovou vyvražďovačku, kde dějové zvraty mají za úkol jen překvapit diváka. Logika už jde stranou. Jinými slovy: Je to jako kdybyste se dívali na Blízká setkání třetího druhu a zhruba někde uprostřed se film změnil na další díl Halloweenu. Je to škoda, protože zápletka byla postavena velmi dobře, režie Ridleyho Scotta je precizní, záběry úchvatné, triky špičkové, atmosféra správně hutná. Ale vadou na kráse je scénář. Skoro mám pocit, že druhou část scénáře psal někdo jiný, nebo byl autor celou dobu zhulenej.

Jaký tedy film doopravdy je? Když jsem odcházel z kina, měl jsem z filmu smíšené pocity. Vidět po dlouhé době v kině sci-fi odehrávající se v dalekém vesmíru bylo fantastické, ale zároveň jsem byl zklamán z konce filmu. Také jsem očekával, že to bude něco víc. Když to hodnotím zpětně (s odstupem nějakých tří týdnů) převládají ve mně spíš pozitivní pocity. Je to tím, že už se na to dívám jako na obyčejný sci-fi horor. A jako takový je Prometheus dle mého názoru dobrý.

 

LOU

 

 

 

Zanechat Odpověď

