TV VONA

Ladik, Luke, Lukyhell, Lou a Ashman. Nablogujeme se Vám do hlavy

Včera v Jazzdocku

Včera jsme se byli s Panem Mehehem a Mňoukem (který nás tedy záhy opustil) podívat v pražském klubu Jazzdock, který se nachází hned u vltavy na Janáčkově nábřeží. Šli jsme tam hlavně na kapelu našeho „beatles“bubeníka Tomáše – The Bladderstones – kteří hrají směsici bluesu, rocku a jazzu.

VJazzdocku jsem byl včera poprvé a byl jsem příjemně překvapenej, že je to skutečně klub hezky designově řešenej a nápojové a jídelní menu mají opravdu vyvedené a moderní (viz http://jazzdock.cz/)

Trio The Bladderstones hraje necelé dva roky,ale za tu dobu už se stali docela známými mezi fandy tohoto žánru a zejména jejich mladý kytarista, Tomáš Frolík, je velkej kytarovej talent, o kterém možná ještě v budoucnu uslyšíme. Pozadu však nezůstavají ani zbylí členové – výtečný zpívající baskytarista „Johnny“ Judl  a nezpívající bubeník (a hvězda seriálu Ulice :)) Tomáš Náprstek, který se za ty roky hodně zlepšil. Zazněly známé i méně známé coververze  např. Come Together , Fire, All along the watchtower, Little Wing, Rolling and Tumbling aj. Kapela se samozřejmě nesnaží kopírovat své vzory či původní aranže skladeb a všechny písně si upravuje do své unikátní a vcelku originální podoby (něco naleznete k poslechu na http://bandzone.cz/thebladderstones). Pokud budete mít možnost si jít tuhle kapelu poslechnout, rozhodně nemeškejte!

Kapela The Bladderstones hrála do devití hodin a jak jsme byli zakecaní, tak se nám ještě z docku nechtělo a navíc nás přemohla zvědavost – druhým koncertem večera bylo totiž trio Emila Viklického s hostujícím Scottem Robinsonem. Emila Viklického jsem dosud znal jako jednoho z nejlepších českých jazzových klavíristů a nezklamal mne. Spolu s ním a Robinsonem byli na pódiu ještě výteční muzikanti František Uhlíř (kontrabas) a Josef Vejvoda (bicí) a už od začátku první skladby bylo jasné, že se povezeme na vlně moderního – avšak stále poslouchatelného – jazzu. Já mám totiž hlavně rád takovej ten  klasickej jazz  a některé jeho moderní varianty se mi už moc nelíběj – tohle ale bylo opravdu dobré (dobře – snad na výjímku jedné skladby z druhé části koncertu :)). Ze známých skladeb jsem poznal jen East of the sun (který kdysi proslavila Billie Holiday) a zaznělo i dost skladeb původních právě od Scotta Robinsona, který střídal trubku, saxofon a klarinet – utkvěl mi název jedné z nich, kterou prý napsal v Praze   – „Doctor Pivo“ 🙂

Koncert trval až do půlnoci a musím říct, že to byl pro mě zážitek sledovat tyhle pány muzikanty cca 2m od pódia a celej večer jsme si dobře užili. Udělal jsem tam taky nějaký fotky, tak je o víkendu hodim opět na rajče.

Luke

4 responses to “Včera v Jazzdocku

  1. Ashman Duben 12, 2013 (10:29 am)

    All along the watchtower je méně známá??

  2. Ashman Duben 12, 2013 (11:00 am)

    Aha:) Mně to přišlo, že jmenuješ ty méně známě.

  3. Adam Duben 12, 2013 (10:41 pm)

    Úúúplně cítím tu atmosféru :). Už jsem dlouho nebyl na dobrém jazzovém koncertu.

Zanechat Odpověď

