TV VONA

Ladik, Luke, Lukyhell, Lou a Ashman. Nablogujeme se Vám do hlavy

Zápisky z Provence 06 – La mer

dneska se hlásím po dvou dnech naší provensálské záhalky. Včera, v uterý, jsme si s Žábou udělali vyloženě rekreační a odpočinkový den. Mehehe s Kví vyrazili na lov olejů, marmelád a dalších dobrot a my jsme šli jen do Roussillonu na oběd (hovězí carpaccio utopené v olejí), na krásnej místní hřbitov s vyhlídkou na město a pak k našemu bazénku.
Dal jsem si ale konečně Calvados! (ten zatím v ostatních restauracích neměli).

image

To dnešek byl výživnější – rozhodli jsme se vyrazit na jih, k moři, do městečka La Ciotat, který je asi 20km pod Marseille u břehů středozemního moře. Cestu nám zkomplikovala zácpa (nikoliv naše, ale dálniční) a skrz Marseille jsme projížděli opravdu hodně dlouho. Emilka (tak říkáme Meheheho navigaci) nám to neulehčovala a suveréně nás místo na dálnici stále naváděla na vedlejší a ideálně polní cesty – naštěstí jsme ale nakonec dorazili zdárně do cíle a nelitoval jsem rozhodně cestovních útrap. La Ciotat je typické přístavní městečko s velkým půlkruhovým molem (nepsal jsem to už u Lecca?), kde kotví strašně moc lodí, lodiček, jachet, člunů, rybářských loděk a za zátokou je velký nákladní lodní jeřáb a hlavně pláž, která sice byla solidně zaplněná, ale místo jsme na ní našli. Vrhl jsem se po osmi letech do ledového moře a chvíli jsem myslel, že umrznu – bylo opravdu hodně studený!  Žábu jsem musel dlouho přemlouvat, aby se aspoň na chvíli smočila, Kví se naopak vrhla do moře tak vehementně, že si poranila své chromě tělo ještě více a je v naší výpravě již praštěná, kulhavá a nyní i pořezaná na noze od kamenů. Snad nezačne ještě slintat.  Po vykoupání jsme vyrazili na prohlídku města a já jsem si konečně v místní vinárně dal Pastis (zdravím Ashmana a Lukyhella). Byl stejně hnusnej jako v Praze.

image

Pálivky – to máte tak – jak asi pravidelní návštěvníci tohoto blogu vědí, mám strašně rád pálivé (spíše hodně pálivé) jídla a u nás je jím skoro každej den. Bohužel v Provance, i když je tu jídlo výtečný, zůstala tato má touha neukojená a na trzích a obchodech kolem Roussillonu se kromě tabasca nedalo koupit nic pálivého. Až dnes, v La Ciotat, jsme našli v místním zeleninovém krámku prodávat trošku seschlé pálivé papričky! Několik jsme si jich chtěli koupit, ale prodavač jen mávl rukou a nechal nám je zadarmo – za seschlý papričky by si přece zaplatit nenechal! (což bylo šok pro nás uvyklé na české prodejce zeleniny) . No nic, zpět k městu.

Zkrátka a dobře a přezevšechno se mi Ciotat  hodně líbil (možná zatím nějvíc ze všech navštívených provensálských městeček)  a třeba se tam někdy zas vrátím (ale všichni víme, že asi už ne) .

Druhým cílem naší dnešní výpravy bylo město Aix-En-Provence. Středně velké město, cca 50km na sever od Le Ciotat. Dorazili jsme tam kolem sedmé večer s cílem dát si večeři. Zaparkovali jsme vnitřní m… sorry. teď mě bouchla do nosu velká strašilka.. fůůůj….. ok, klid. Zaparkovali jsme tedy na vnitřním městském okruhu a vyrazili jsme do města. Zaujala mě mexická restaurace, kde nabízeli Chilli Con Carne- ještě nikdy jsem ho totiž nejedl mimo ČR… nakonec jsem se ale ovládl a nezkazil provensálský výlet. Po chvilce hledání a procházky městem jsme se usadili v jedné  restauraci v centru a dali si zaslouženou večeři – děvčata to pojaly masově (Žába si dala tataráček, Kví hambáč), já si dal salát a Vlasta, gurmánský experimentátor, který běžně nepohrdne  ani hmyzem, si nevědomky objednal jakýsi gulášek z telecích držek. Nedojedl jej. Žába se ukázala jako jedlík, když ještě po vydatném tataráku zpocívala jablečnej koláč a zmrzlinu. Calvados zde opět neměli :(.

image

Pak začala veselá část pobytu v Aix-En-Provence – hledali jsme auto. Nějak jsme pozapoměli, kde jsme zaparkovali (chytře jsme si nepoznamenali název ulice ani GPS), takže po 15min bloudění se Vlasta vydal po okruhu hledat ztraceného Forda a skutečně za dalších 15 minut nás vyzvedl a zdárně jsme dorazili zpět k Roussillonu.

image

Tolik tedy k uplynulým dvou dnům. Zítra ráno nás čeká nefalšovaný provensálský trh, tak se zas ozvu
Dobrou noc a den
Luke

One response to “Zápisky z Provence 06 – La mer

  1. Lou Červen 30, 2013 (7:32 pm)

    Pastis je hnusnej, taky jsem ho bohužel ochutnal.
    Nechápu, co na něm ti Francouzi mají.

Zanechat Odpověď

