TV VONA

Ladik, Luke, Lukyhell, Lou a Ashman. Nablogujeme se Vám do hlavy

Lenovo IdeaTab A8-50

Můj starý tablet Nextbook Premium 7se a jeho zapínací tlačítko dosloužilo, reklamace byla v Alze úspěšná (vrátili prachy) a dozrál tedy čas na upgrade mého mobilního přítele. Starý tablet jsem hodně používal na eČtení, sledování filmů a seriálů na cestách, psaní blogů na cestách (přes. ext. usb klávesnici),  surfování na webu a velmi občasné hraní her.   Koukal jsem tedy na trh, zjišťoval jsem, co je k dispozici a ujasňoval jsem si, co od nového tabletu očekávám. Chtěl jsem větší displej (pro pohodlnější čtení eKnih), než měl sedmipalcový Nextbook a kvůli mobilitě jsem zas nechtěl deset palců – dobrým kompromisem je tedy osmipalcové zařízení. Další podmínkou byla GPS (to starý tablet neměl a jelikož dost cestuju, hodí se mi), Wifi a možnost používát USB zařízení u tabletu.

Nakonec vítězně z mého osobního konkurzu vyšel tablet Lenovo IdeaTab A8-50, který byl na trh uveden letos v Březnu a který mi nabídl vše, co jsem očekával za docela slušnou cenu kolem tří a půl tisíc.
B00JAIEAU4_lenovo_201405201_4627
Vlastnosti:

Osmipalcový IPS diplej s rozlišením 1280×800
čtyřjádrový procesor na frekvenci 1,3Ghz
Ram 1GB
Interní paměť 16GB  + slot na micoSD kartu (a vypadá to,že jsou tam dokonce dva)
Dva fotoaparáty (přední 2Mpix, zadní 5mpix)
GPS modul, Wifi, bluetooth
Váha krásných 360g
OS: Android 4.2 JB, po upgrade FW 4.4 KK

První, co mě při instalaci a nastavení zaujalo a příjemně překvapilo, byla rychlost a celková odezva tabletu – starý nextbook už nové verze aplikací zvládal velmi dýchavičně, dlouho načítal jednotlivé programy a IdeaTab naopak vše zvládá s rychlostí a přehledem a to i „žroutí“ aplikace typu Facebook či NHL.com.

Dalším příjemným překvapením je solidní výdrž baterky – po hodině čtení knížky bez zapnuté wifi se středním podsvícením displeje klesla baterka jen o pár procent a údaje na internetu uvádí vydrž baterie 8 – 11h při plném vytížení s WIFI.

Kvalita fotoaparátů je průměrná – přední kamerka je použitelná za lepšího světla tak max. na skype, zadní už docela dobře fotí, nicméně nemůže se rovnat lepším mobilním fotoaparátům – zde ukázka z podvečerního Náměstí Republiky při ISO 100:

IMG_20141123_155745

Po zmenšení je fotka na webu použitelná. Zadní kamera má „jen“ fixfocus, takže je zaostřená na nekonečno, což ale nevadí, pokud se nehodláte zabývat makrofotografií :). GPS modul jsem testoval jen krátce, našel mě v Praze se solidní přesností několika metrů.

Tablet obsahuje předinstalované aplikace od Lenova a Google, škoda jen, že některých aplikací se nelze zbavit a nejde je odinstalovat.

Co se týká multimédií a zvuku, tablet obsahuje i FM rádio modul a má jeden přední reproduktor, který hraje překvapivě čistě a hlasitě. Obsahuje dále klasický sluchátkový 3,5mm výstup – opět je hlasitost i ve sluchátkách o dost vyšší, než např. na mém Prestigion mobilu…

První dojmy z displeje jsou rovněž pozitivní – pozorovací úhly jsou dobré a o dost lepší než na mém starém tabletu. Lenovo se tedy docela i hodí ke sledování filmů – obraz je skvělej a i HD filmy jsou přehrávány plynule. Jak jsem již zmínil zvuk – reproduktor je na tabletu sice jen jeden, ale hraje čistě, hlasitě a dokonce mám pocit, že tam je docela slušná porce střednícch a nižších frekvencí.

Zatím jsem neměl možnost vyzkoušet tablet na přímém slunci (je furt zataženo 🙂 ), takže nedokáži posoudit čitelnost displeje v těchto podmínkách.

Obalů a pouzder na tablet , vzhledem k jeho rozměrům, je méně, než u sedmipalcových variant, nicméně dobře sedí tento obal na Alze, který umožňuje i pohodlně tablet postavit do skloněné polohy – např. pro sledování filmů.

Jak to mám ve zvyku, první dojmy zde ukončím a v budoucnu po několika měsících opět článek aktualizuji s dlouhodobějšími zkušenostmi

Luke

One response to “Lenovo IdeaTab A8-50

  1. Anonymní Listopad 27, 2014 (12:28 am)

    Díky za recenzi. Taky uvažuju o koupi noýho tabletu a taky se mi zatím nejvíc líbí Lenovo. U mýho starýho prestigia mi vadí pomalé načítání a hlavně nízká výdrž baterie.
    Ale zůstanu asi u sedmi palcové obrazovky, docela mě vyhovuje.

Zanechat Odpověď

