TV VONA

Ladik, Luke, Lukyhell, Lou a Ashman. Nablogujeme se Vám do hlavy

Tři dny v Bruselu

Opět jsem tu s cestovními dojmy z dalšího evropského velkoměsta a vlastně našeho druhého „hlavního města“!

Žába byla v Bruselu už od minulého úterý na služebce a já jsem vyrazil busem Student Agency ve čtvrtek večer z Prahy, abych se k ní v pátek přidal a až do neděle jsme si užili víkend v Bruselu a podařilo se.  Cesta proběhla dobře, v autobuse jsem shlédl filmy Jersey Boys (o kapele Four Seasons) a můj oblíbenej S1mone a v 6 ráno jsem stál v centru Bruselu a přemejšlel, jak se zabavim těch dalších 7 hodin, než budu mít sraz s Žábou u hotelu. Byla ještě tma, ale v dálce se už pomalu začínalo rozednívat, tak jsem neváhal, vyndal foťák a vyrazil jsem do nedalekýho Parc de Bruxelles, kde už v tu dobu byla řada běžců a taky různýho ptactva a já jsem fotil a prošel jsem si pak centrum města.

MG_1591V centru mě v rannícho hodinách překvapilo množství nepořádku, bordel a zaneřáděný chodníky.. nikde tam totiž skoro nejsou popelnice nebo kontejnery, všechno se dává do pytlů a postaví se třeba k baráku a druhej den to někdo odveze. Ráno pak ale, podobně jako v Paříži, nastoupili čističi s hadicema, který bordel z ulic postupně spláchli do kanálů a za chvíli vypadalo centrum Bruselu docela čistě.

Užival jsem si pár hodin „svobody“ a chodil si svým tempem kam mě nohy zanesly a nakonec jsem se vydal z centra směrem k našemu hotelu, který ležel hned u sídla evropské komise u Le Berlaymont. Ráz města se cestou z centra docela proměnil – začaly se předemnou objevovat obrovské skleněné budovy s nejrůznějšími institucemi EU a naše čtvrť ležela právě na pomezí starého a tohoto „nového“ Bruselu.  U Hotelu Charlemagne je krásnej park Square Ambiorix a jelikož se už po cca třech hodinách chůze začala ozývat menší únava (a ospalost z cesty busem), prošel jsem si park a zamířil do jednoho z mála otevřenýho podniku – Café u Nico a tam jsem posnídal espresso a hned po té i první ranní pivo. Konečně! Ano i kvůli pivu jsem se do Bruselu vydal a radost mi udělala Žába, že se mnou v ochutnávání piv držela krok a basu!MG_1660Po ubytování jsme se s žábou vydali na průzkum naší čtvrti – byla to různorodá směs starých baráků, hospůdek, hodně irskejch barů a  kousek dál za parkem byla spíše arabská čtvrť. Tam jsme na Place Saint-Josse objevili stánek s domácími hranolkami a vychutnali si tak belgickou „klasiku“ od oceněného stánku (umístil se – dle hrdě vystaveného novinového článku – na 3. místě v celé Belgii v kvalitě svých hranolek)

MG_1723V sobotu nás čekal bohatej program – chtěli jsme se podívat do centra a i na Atomium. K tomu jsme vyrazili nejdřív po té, co jsme si po chvíli  zmatku dokázali úspěšně koupit 24 hodinovou jízdenku na MHD. Atomium bylo symbolem EXPA 1958 a od té doby se stal symbolem Bruselu – tento x miliardkrát zvětšený atom železa se nachází v severní části města a nejlepší je k němu jet metrem do zastávky „Heysel“. Počasí bylo bohužel větrný a chladný s občasnym deštěm, takže jsme si atomium jen zvenku rychle prohlídli, nafotili a utíkali jsme zpět do metra. Vnitřek Atomia si schováme na někdy jindy.

MG_1691V centru města už se počasí umoudřilo, prošli jsme si centrum a samozřejmě jsme nemohli minout výtečný vafle s horkou belgickou čokoládou a sochu čůrajícího chlapečka. Ten byl tentokráte oblečenej do hodně kýčovitýho upírskýho kostýmu. Větší radost, než malý chlapec, mi udělal obchod s deskama a deska, kterou nám žába pořídila do naší sbírky. Poznáte ji? 🙂

MG_1712Sobotní odpoledne se mi pak už začalo trošku rozmazávat, dali jsme si hezkej oběd hned u radnice, ochutnali další piva, pak jsem si dal Delirium pivo, pak zas další a tak dále, až byl nakonec večer, kterej jsme strávili u hotelu v O´Shea baru u dalších piv… v noci jsem pak sledoval, jak Jágr odehrál poslední zápas sezóny v NHL a po té usnul sladkým spánkem opilce!

V neděli, v den odjezdu,  jsme se rozhodli zajít do nedalekýho parku a vojenskýho muzea v Parc du Cinquantenaire. Vstup je tam zdarma (platili jsme jen za speciální expozici a výstavu první světové války) Hlavní „letecká“ expozice hodně připomíná naše technický muzeum – je tam řada pěkných letadel, z nichž jsem poznával jen několik a radost mi udělala hlavně krásná Dakota 3

MG_1770Prošli jsme se pak ještě městem, dali si pivko a vafle a v 18:30 nás čekala cesta busem do Prahy, kterou si žába protrpěla, ale nakonec jsme v půl sedmé ráno dorazili opět do Prahy.

Brusel neni příliš velké město, ale líbil se mi, zaujala mě dost architektura domů a baráků – a to ne jen v centru, ale i v těch více vzdálenejch čtvrtích. MG_1695Samostatnou kapitolou jsou pak piva – ty jsme si užili – jsou zde více sladší a je zde samozřejmě hodně ovocných speciálu. Belgická piva jsou taky většinou silnější než piva česká a proto mi ani nevadilo, že standardní velikost piva je v Bruselu 0,33l ( v hospodách za cca 4Euro a výše…) a když jsem si dal velké pivo, číšnice se docela divila.. takže s pivem se s vámi dneska i rozloučím!

Luke

11138650_10205746215127375_6309147179934641554_n

One response to “Tři dny v Bruselu

  1. ladik Duben 16, 2015 (6:04 pm)

    Pivko bych ochutnal.

Zanechat Odpověď

