TV VONA

Ladik, Luke, Lukyhell, Lou a Ashman. Nablogujeme se Vám do hlavy

Spotify po 10 měsících

Loni v Červenci jsem si poprvý zaplatil měsíční předplatný streamovací hudební služby Spotify  a od tý doby opět skoro každej den poslouchám muziku a našel jsem v poslechu hudby nový zalíbení a inspiraci!

Před Spotify jsem muziku poslouchal z desek, MP3 a velmi občasně i z CD a neměl jsem žádnou motivaci ani chuť vyhledávat si nový alba či interprety a defacto jsem poslouchal pořád to samý dokola…  pak mi kolegové doporučili Spotify, kde je, jak jsem již loni psal, téměř nekonečnej archiv muziky – starý, nový, dobrý i špatný, český i zahraniční a já začal objevovat novou muziku!

Velmi užitečná je funkce „Discover“, která uživateli Spotify nabídne alba či interprety, které by se mu dle jeho vkusu mohly líbit…  u mě nabízí dneska např. toto:

spotify

A musím říct, že díky funkci Discover jsem poznal řadu skvělejch interpretů a kapel. Díky spotify jsem se taky víc zaposlouchal do jazzu a taky překvapivě do americký country! Díky Spotify jsem objevil skvělý alba od Krise Krisstoffersona (Blame it on the Stones a Me and Bobby McGee), Glenna Campbella (By the time I got to Phoenix), Jima Reevse,  Hanka Williamse (Sr. i Jr.), Waylonna Jenningse, neznámý alba Skeeter Davisové, živáky Johnnyho Cashe a spousty dalších…..

Z britský muziky jsem si užil hodně kapel 60. let, který jsem neznal,  pořádně jsem objevil Harryho Nilssona (i když to je vlastně američan), kapelu Merseys, Georgieho Famea, všeuměla Joe Browna a poslechl jsem si skoro komplet Cliffa Richarda a Shadows (z toho by šla udělat opět po čase blogovací výzva pro otrlé posluchače!)), objevil jsem i Prince a sedmdesátkový Be Gees!

Z Jazzu a swingu mě nejvíc baví Henry Mancini a jeho rozsáhlá, hlavně filmová, hudební tvorba easylisteningovýho jazzu, objevil jsem nedávno zesnulýho anglickýho klarinetistu Ackera Bilka, obdivoval jsem nahrávky Jamese Darrena s hlasem skoro jak Sinatra, Jo Staffordovou, Scotta Joplina a jeho válečkový nahrávky….

…. zkrátka Spotify mi otevřelo po dlouhý době opět hudební svět a já si z něj vyzobávám to, co mě zaujme a nebo to, co mě někdo doporučí. A pro mě a Žábu jsem nám založil „rodinné“ předplatné.  A co vy? Posloucháte novou muziku? A kde ji sháníte?

Luke

One response to “Spotify po 10 měsících

  1. ladik Duben 30, 2015 (7:03 am)

    Ja sosam novou muziku z archivu jednoho jungle/dnb radia (dirtboxradio). Uz to tak delam cca 6 let. Kazdy tyden 3-4 nove sety od radiovych dydzeju. Do tramvaje super. A doma popr. v praci posloucham to, co mi nabidne Youtube.
    spotify znam jen z mistniho blogu 🙂

Zanechat Odpověď

