TV VONA

Ladik, Luke, Lukyhell, Lou a Ashman. Nablogujeme se Vám do hlavy

Mikrofonové peklo

Pokud bych měl jmenovat jednu věc z technického zázemí, která dělá Voně problémy, pak je to určitě externí mikrofon. Nebo lépe řečeno mikrofony. Nebo ještě lépe řečeno… možná mikrofon, možná kabel, možná konektor, možná… něco dalšího v kameře. Pachatel problémů je totiž stále neznámý, což je samo o sobě… peklo.

Lukyhellovy problémy se špatně umístěným konektorem na externí mikrofon na jeho Canonu jsou již známé. Vyklouzávající kabel znehodnotil několik drahocenných minut natáčení. Já osobně vzpomínám na natáčení Na vlastní pěst: Blackwar, na scénu s Hříbkomilem Větvičkou, kde zmizela ke konci zvuková stopa. Lukyho potíže s mikrofonem Rode pokračovaly a vyústily až v koupi nového mikrofonu, který funguje výborně. A se stejným typem mikrofonu Rode mám problémy nyní i já. I když… jak jsem už psal výše… příčina zatím nepotvrzena.

Problémy se zvukem se objevily už při prvním natáčení Na Točně: Konec světa. Zvuk je v pořádku až na několik posledních minut, kde se objevuje něco jako zpětná vazba. Takové rytmické bubnování. Nenatáčíme ale hudební film, takže to docela vadí. Samotný nahraný zvuk je v pohodě, ale je přes něj tohle „tucání“. Odfiltrovat se to dá, ale není to potom úplně ideální. Zvláštní na tom je, že ze začátku natáčení je zvuk nahrán v pořádku a objeví se to až po delší době. Tudíž se dá taky velmi špatně zjišťovat příčina. Je to samozřejmě velký problém, protože bez nahraného zvuku je materiál na nic. Postdabing by teoreticky šel udělat, ale výsledek by určitě nebyl ideální. Potřebujeme zkrátka mikrofon, na který se můžeme stoprocentně spolehnout.

Při druhém natáčení jsem kontroloval každou natočenou část a po zhruba půl hodině natáčení se zpětná vazba nebo bubnování nebo prostě zvukový bordel (asi nejlepší označení) zase objevil a zkazil nám práci. Na toto druhé natáčení jsem koupil nový kabel (s pozlacenými konektory), takže to vypadá, že drátem to není. Ani po delším zkoumání jsme příčinu neodhalili, a proto jsme zbytek scény natočili bez externího mikrofonu. V tomto případě se vada neobjevuje. Mikrofony na kameře jsou dobré a protože se jedná o kameru se zápisem na kartu, nevytváří zařízení žádný zvukový marast, jak tomu bylo v případě kamer na kazety, kde zapisovací hlavy řvaly o sto šest. Rozdíl samozřejmě znát je (ale snad jen pro fajnšmekry), externí mikrofon zaznamenává mnohem lépe a sytěji, ale v danou chvíli lepší řešení nebylo. Ashman a Lukyhell navíc předváděli herecké orgie, takže by bylo škoda scénu natáčet znovu.

Ve chvílích největšího zmaru se snažím přemýšlet o tom, jak asi probíhalo natáčení v době němého filmu. Žádné problémy s mikrofonem, žádné učení textů. Herci museli jen vědět, co mají dělat a říkat mohli kde co.
Laurel třeba mohl říkat: „Ten režisér je strašnej, Olivere, musím se jít po natáčení vožrat.“
A Hardy na to: „Jdu s tebou, Stane. Tohle chce aspoň deset zelenejch.“

Jen tak pro zábavu bychom mohli někdy natočit němý film. Grotesku.

 

Lou

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: