TV VONA

Ladik, Luke, Lukyhell, Lou a Ashman. Nablogujeme se Vám do hlavy

B

Dat Baru do skolky? Okoli chce, Bara sice nevi, o cem skolka je, ale taky chce, ja nechci a Petra uz ted taky ne. Petra doufala, ze nas system zastavi a budeme se mit na co vymluvit, ale nakonec vezmeme odpovednost na sebe. Jsem pripraven na obe moznosti. Pujde do skolky i nepujde. Obe volby maji sve vyhody 🙂

Mantra „socializace“. Skolka, skola, prace, stale se zaclenujeme a stale nas nekdo usmernuje a uci, jak se chovat. 

Petra  o vikendu zapredla diskuzi s ucitelskym pribuzenstvem z cehoz se stala smrst hesel musis, tak to je, to nejde a mantra „socializace“. 

Nemysli to ta moje manzelka veru zle. Pripomina mi to,  v praci na to kolegy casto upozornuji, rozhovor o voze a o koze. Kazdy mluvi trochu o necem jinem a nema to spolecneho jmenovatele. 

Ti „nasi“ ucitele parkrat zareagovali, ze by to chteli delat jinak, ale nemuzou, protoze nad nimi visi osnovy ci ucebni ramce, ktere jim nekdo pripravil. A kdo to byl? Ptam se. Kdo to je ten nahore, ktery zadava, co se bude ucit? Proc si vystudovany ucitel nemuze urcit, co bude ucit, ale jen jak to bude ucit? 

Az zpetne mi Petra rikala, ze na nejakou svou poznamku dostala odpoved: „to by se nemuselo ucit nic. Vsechno by si nasli na internetu“. Coz podporila, ze ano, ale ze nekdo musi na tom internetu naucit hledat. 

To je podle me dobra cesta. At se zaci a studenti uci hledat na internetu. Jak informace najit, jak je overit, jak pracovat s nazory a protinazory a se svym nazorem. O informacich diskutovat. A ne se nudne ucit letopocty a data, kdo se kde narodil a kdy byla bitva u krosceku, ktere se stejne vykouri z hlavy a nemame tam pak nic. 

Priznejme si, ze tridy s triceti studenty nejsou na takovou praci priraveny. Kdyby jich tam bylo 10, byla by to jina pisnicka.

Ladik

3 responses to “B

  1. Lou Květen 13, 2015 (6:43 pm)

    Já myslím, že by Bára byla ve školce spokojená. Bude tam mít spoustu kamarádů a kamarádek.

  2. Luke Květen 13, 2015 (8:54 pm)

    Taky myslim, že školky se netřeba bát, spíš výběru školy věnujte větší pozornost. Co se týče systému výuky, nemyslím si, že současnej je vyloženě špatnej – s těma 30 lidma ve třídách máš sice pravdu, ale to už se taky zlepšuje. A pokud chceš nadstandard a individuální výuku, i to je dneska možný, ale musí to někdo zaplatit.

  3. ladik Květen 15, 2015 (4:18 pm)

    Mne se celkove nelibi system prace v hodinach, aspon tak, jak si ho pamatuji. Zadna radost ze vzdelavani, jen strach, cekani na zvoneni, hlavne at me nevyvola. Nelibi se mi system znamkovani. Znamky bych zrusil. Ty me nezajimaji. Nelibi se mi zkouseni u tabule ani pisemky. Libi se mi seminarky, diplomky, prace v tymech a samostatna prace. Nelibi se mi prijimacky ani maturita natoz statni.
    To by asi bylo na dalsi blog 🙂
    A skolky se bojim, protoze mi pripomina skolu tim urcovanim, kdo je velkej pan a kdo malej smrad. Ve skolkach jsou nemoce a riziko spatnych vychovatelek. Ale jsou tam prave ty kamaradi a neco noveho k poznani.
    A taky se mi nelibi posilat dceru do skolky uz tak malou. At je doma se svou mamou a mensi segrou. Proc tak brzo ji vyhazovat z hnizda
    Staci ze ja musim chodit do prace…

Zanechat Odpověď

