TV VONA

Ladik, Luke, Lukyhell, Lou a Ashman. Nablogujeme se Vám do hlavy

3 dny v Paříži

Jelikož už máme v městě nad Seinou trvale bydlícího zvěda v podobě ségry, využili jsme její pozvání a také žabí služební cesty k další návštěvě tohoto krásného žabožroutího města! Paříž se pro nás stává něčím, čím jsou u nás Mariánské Lázně – tedy město, kam se pravidelně a rádi jednou za rok vydáváme a užíváme si tam klidu, pohody, alkoholu, cogaret a anonymity (ano, konečně mne, jako představitele role Ringo Vonáka ze sitcomu TV VONA nikdo v Paříži nezastavuje, nechce po mně autogram a neřve na mě „Ringo, ty ožralej dingo!“) 🙂

Žába se tedy do Paříže vydala už minulé pondělí a já za ní přjel busem v pátek v poledne. Bydleli jsme u ségry kousek od Montmarteru a žádnej program jsme si nestanovili a celej víkend jsme pojali hodně odpočinkově – v pátek jsme se vydali projít do města a navštívili opět „anglickej pub“ Le Frog Rosbif a ochutnali místní piva, která od loňska změnila název, ale naštěstí né svojí zajímavou chuť. Po vzoru anglickejch barů dávaj i ve Frogovi fotbal a tak jsme fandili PSG v duelu proti Bordexu, ale můj oblíbenec Zlatan Imbrahimovič tentokát za PSG nenastoupil a možná i proto to skončilo remízou 2:2. Největší událost pátku se ale udála cestou do Froga – na přechodu pro chodce jsme totiž potkali našeho hrdinu – kuchaře na cestách – Freda „česneka“ Chesneaua! Vypadá trošku starší (přeci jen tomu seriálu Globe Cooker už je cca 10 let), ale byl to on. Má kousek od Froga a metra Etienne Marcel školu pro kuchaře…

WP_20150911_13_44_07_Pro

V sobotu začalo chcát a s menšíma přestávkama chcalo až do našeho odjezdu v neděli, takže jsme hezky zmokli, koukli jsme se na Palais des Sports (tam hráli Beatles) a zašli si do Les Halles do kina na dobrou komedii Ricky and the Flash s rockující Meryl Streepovou. Vrcholem soboty ale byla večeře, kam nás vzala ségra – baskitská restaurace Afaria se nachází v jížní části Paříže a mají na menu několik specialit, z nichž nejproslulejší jou pečená kachní prsa (pro dvě osoby) a musím uznat, že byly báječný! Výtečné byly i předkrmy a deserty a já rovněž okoštoval jejich švestkovici… Mají web http://www.restaurant-afaria.fr/ a doporučuju restauaci k návštěvě! Cestou z restaurace jsme pak prošli pařížské náplavky abychom pocitvou chůzí vytrávili to dobrý jídlo.

WP_20150912_19_30_34_ProV neděli ráno jsem si udělal menší výlet, neb jsem hledal otevřenej obchod, abych nakoupil na snídani a našel jsem ho až asi 2 kilometry od ségřinýo bytu – v místech, kde jsme minulej podzim s Žábou měli hotel.Uvařil jsem pak výtečná míchaná vajíčka (prozradím mé tajemství kuchaře – hodně míchat, hodně másla a musí být krémová) a pak jsme s Žabkou vyrazili na Montmartre do „naší“ oblíbený kavárny. Padlo několik Calvadosů, pivek, espress a déšť nám přestal vadit. Symbolicky jsme se tak pro letošek s Paříží rozloučili alkoholovým opojením a pak se naše cesty rozdělili – já vyrazil na bus a žába na letiště 🙂

WP_20150913_12_43_59_ProJá se do Paříže chci vrátit co nejdřív – ideálně na zápas PSG, tak snad to brzo výjde.

Luke

Zanechat Odpověď

