TV VONA

Ladik, Luke, Lukyhell, Lou a Ashman. Nablogujeme se Vám do hlavy

Lenovo X220

Už dlouhou dobu jsem fandou série laptopů Thinkpad s originálním a nezaměnitelným černým designem, červeným touchpointem (v IT branži nazývaný odborně „pošťěvák“) a logem ThinkPad na vrchní straně obalu, kde v písmenu „i“ červeně svítí ona tečka. První jsem používal ještě na civilce před více než 12 lety – to ještě byly ThinkPady produkovány originálním výrobcem IBM. Ten však časem prodal divizi laptopů čínskému Lenovu a v aktuálním zaměstnání jsem se tedy k ThinkPadům vrátil. Používáme tu všechny bussiness řady Lenov – standardní séri T4xx  jako pracovní počítače, mini séri X2xx jako cestovní typy a W5xx jako workstation laptopy pro vývojáře.

Jednotlivé modely se od sebe nepatrně liší (velikost displeje, standardní výbava apod.) avšak u všech je výhodou velmi kvalitní zpracování, design a poctivej výkon, snadná možnost údržba a upgradu a tak tyto laptopy stárnou pomaleji než levnější typy.

Já jako pracovní laptop používám Lenovo X240 – 12ti palcovou verzi lenova s 8GB RAM a preferuju jí nad 12 palcovým Mac Book Air, který tu mám na zkoušení a učení se MAC OS. Nějak mi ten MAC nesedí a jak říká kolega Checht, pokud chcete napočítači dělat i něco víc než jen být na facebooku v kavárně, Mac vám pravděpodobně moc k srdci nepřiroste… 🙂 Ale dost o MACu, tohle je o Lenovu.

Nedávno jsem měl možnost odkoupit si od firmy již vyřazený (tj více než 3 roky starý) laptop Lenovo X220 pro soukromé použití za velmi slušnou cenu a tak nyní mám konečně i slušnej laptop na doma, chatu a hospodu :).

IMAG0271

X220 s mini myší….

Laptop obsahuje duální Intel I5 procesor a v základu byl dodáván s 4GB RAM a 500GB SATA diskem.
Má dále 3x USB porty, VGA a DisplayPort výstupy, LCD display 1366×768, slot na ExpressCard a mSata rozhraní pro připojení mSata disků či dalších periferií.  Samozřejmostí je Wifi (s mech. vypínačem), webkamera, LAN konektor, slot pro SD kartu a čtečka otisků prstů. Potěšující je i malá žárovička u webkamery, která se dá pomocí kombinace kláves rozsvítit a příjemně ozařuje prostor klávesnice a ve tmě je velmi užitečná.

IMAG0273

Na 3 roky starý notebook jsou parametry slušné a já jsem se rozhodl rovnou provést upgrade, protože ceny DDR3 RAMek jsou velmi příhodné, tak jsem paměť rozšířil na 16GB pomocí 2 8GB modulů, místo SATA disku jsem nainstaloval SSD disk a 32GB SD kartu a v mSata modulu dříme nyní 3G modul a SIMkarta pro možnost mobilního datovýho připojení. Taky jsem vyměnil původně německou klávesnici za anglickou z nějaký starý T420, která se tu jako šrot válela rozbitá, takže i psát už se dá lépe.

Takto občerstvený laptop opravdu běží hladce a rychle, baterka má stále výdrž cca 4-5 hodin a váha laptopu je taky velmi dobrá a díky svým rozměrům se vejde i do menší brašny nebo tašky. Ideální na časté přenášení.

wininfo

win inde

Oblíbil jsem si přihlašování otiskem prstu, což je o dost rychlejší, než psát heslo a z laptopu mám takovou menší přenosnou kancelář a zábavní centrum.

Zajímavé je srovnání s novějším modelem Lenovo X240 (a X250). Oba tu mám, 240ku aktivně používám a je to zajímavý – X240 je  o něco lehčí, má „čistčí“ design, tišší klávesnici, nicméně výkonově tam příliš velký rozdíl není. U modelů X240 a X250 navíc zamrzí trochu nesmyslný pouze 1 slot na RAM místo dvou u X220 a X230. U novějších modelů chybí rovněž samostatná tlačítka pro ovládání hlasitosti a  osvěcující ledka je nahrazena podsvětlenou klávesnicí.  Velkou nevýhodou modelu X240 je touchpad. U všech T/X/Wx40 modelů Lenovo totiž experimentovalo s beztlačítkovým touchpadem a moc se jim to nepovedlo. U T/X/Wx50 modelů jsou už tlačítka opět zpátky. Pošťěvák zůstává a stává se tak stále neměnným pozůstatkem prvních ThinkPadů a jejich „trademarkem“.

IMAG0272

A co X220 a hry? Laptop má sice integrovanou Intel grafiku, nicméně 3D hry zvládá docela dobře při nižších detailech – nezkoušel jsem sice žádný extra náročný aplikace, ale např. World of Warships jdou plynule, střílečka OpenArena také, Civilization 5 jakbysmet…

Tolik tedy dojmy z X řady od Lenova a já se stal velkým fanouškem těhle přenosnejch krásek a doufám, že mi X220ka bude dlouho a spolehlivě sloužit.

Luke


Update:

Tak ještě jsem z nepoužitelný X230 našel IPS displej panel a už ho tedy v mé X220 vesele používám a obraz vypadá nyní o dost lépe. OPravdu musím smeknout před návrháři, protože i třeba výměna displeje je otázka odšroubování 6 šroubků a vypojení konektoru… během 3 minut je hotovo…

Zanechat Odpověď

