TV VONA

Ladik, Luke, Lukyhell, Lou a Ashman. Nablogujeme se Vám do hlavy

Teamviewer

Opět si s Žábou užíváme Budapešť a já se těšim na jednu hodinu ranní na zápas mezi Floridou a Flyers v NHL. A budu ho moci sledovat i díky programu Teamviewer, který chci v tomhle příspěvku představit.

Jedná se o systém, který je zdarma pro soukromé použití (viz https://www.teamviewer.com/cs/index.aspx)  a který nabízí komplexní dálkovou správu a administraci počítačů, VPN a komunikaci. Ideální např. pro technickou podporu. Já jsem hledal systém, kterým bych mohl dálkově spravovat dědův počítač, abych kvůli každý “prkotině” nemusel jezdit z Prahy na Vysočinu. Původně jsem chtěl využít LogMeIn, se kterým jsem měl dříve zkušenost, nicméně bohužel už zmizela FREE varianta a tak jsem se rozhodnul vyzkoušet právě TeamViewer.¨

Instalace je velmi jednoduchá – stáhnete si z webu program, nainstalujete (na lokálním i vzdáleném PC) a máte možnost si vytvořit po té Teamviewer účet a nebo používat program bez registrace (a připojovat se ke vzdáleným PC pomocí unikátních kódů a identifikátorů). Já jsem si tam vytvořil účet a ten jsem si nastavil na všech mých používaných PC a ihned jsem ho otestoval a funguje to opravdu krásně a jednoduše. Srdcem aplikace je panel “Computer and Contacts”

image

Jednoduchým kliknutím se pak ke vzdálenému počítači můžete připojit (pokud je samozřejmě online) a objeví se před Vámi plocha vzdálenýho počítače a můžete s ním pracovat téměř tak, jako byste u něj seděli. Komunikace je šifrovaná, přístup k PC je hráněn heslem a užitečnou funkcí je možnost uložit si přímo odkaz na připojení ke vzdálenému stroji na plochu windows v podobě zástupce. Teamviewer samozřejmě umí další možnosti – např. přenos souborů mezi lokálním a vzdáleným PC, možnost VPN spojení, takže máte přístup i např. k síťovým zdrojům vzdáleného PC, můžete sdílet tiskárny atd.

image

Teamviewer vás dále dokáže upozornit např.  na potencionální problémy se vzdáleným strojem (např. potíže s aktualizacemi windows, antivirem apod), dále umožňuje pořádat jednoduše s uživatelem vzdáleného stroje audio a videokonference, sdílet obrazovku a další vychytávky!

A jak využít Teamviewer jako VPN s proxy serverem? Např. pro sledování videí omezených pro ČR ze zahraničí?  Mně běží doma neustále jeden starší laptop, který slouží jako náš domácí printserver pro možnost bezdrátovýho tisku a na tomhle serveru mám také Teamviewer nainstalovaný včetně VPN modulu (ten se aktivuje jedním klikem v nastavení TeamVieweru). Pak už jen stačilo připojit se nyní z Budapešti k tomuhle domácímu stroji, na dálku do něj nainstalovat proxy server (v mém případě zdarma dostupný CCProxy) a na mém cestovním laptopu aktivovat VPN spojení s pražským laptopem a nastavit si použití proxy serveru na hostname a port pražského počítače a už jedu i z Budapešti přes pražskou IP a můžu tak v noci sledovat hokej….

Takhle vypadá okno se vzdáleným počítačem….

 image

Teamviewer je tedy pro mě nadmíru užitečná aplikace a je tedy konec složitého navigování Dědy či Mámy přes telefon, jak má nastavit ve Windows to či ono.. teď se jednoduše připojim, nastavim to sám a ušetřim čas (a nervy) jim i sobě Veselý obličej

Pokud hledáte tedy program pro vzdálenou správu počítače, zkuste Teamviewer

Luke

PS: A aplikace je i na mobil, takže ovládat vzdálený stroj můžete i např. z tabletu nebo telefonu….

Zanechat Odpověď

