TV VONA

Ladik, Luke, Lukyhell, Lou a Ashman. Nablogujeme se Vám do hlavy

Macbook Air aneb „Vindousák“ si zvyká na „mek“

V práci po nás chtějí, abychom si udělali Apple certifikaci pro Macbooky, což je sice super, ale pro člověka, kterej příliš Mac nepoužíval je to trochu záludný. No každopádně jsem si tedy v práci změnil pracovní laptop a nafasoval jsem si Macbook Air 13″ (2014 edition), abych si na něj zvykl, naučil se ho ovládat a abych se s ním zkrátka sžil.

IMG_20160312_193035

Začnu klasicky od specifikace:
Intel i5, 8GB ram,grafická karta Intel HD 5000, 256GB SSD HDD, 13 palcový displej

Dojmy

Že jsou produkty od Applu vychytaný po stránce designu není žádný překvapení a proto po týhle stránce mě MB AIR nezklamal. Lehké hliníkové tělo o váze necelých 1,5 Kg,  překvapivá tenkost celého těla, která je i ve srovnání s mejma oblíbenejma Lenovama opravdu pozoruhodná – zde srovnání s T420:

 

IMG_20160312_192924

Nabíjecí konektor drží na MB pomocí magnetu, což je další specialita Macu, avšak občas se stane, že kabel odpadne při manipulaci s laptopem 🙂 Klávesnice je plnohodnotná s nastavitelnou úrovní podsvícení, což oceňuju i teď, když píšu téměř potmě. Zklámáním při porovnání s Windows laptopy je počet rozšiřitelných portů – vzhledem tenkému tělu je zde opravdu jen nutné minimum – 2x USB 3.0 port, sluchátkový výstup, SD slot na karty, napájecí konektor a Thunderbolt konektor (ke kterému si můžete koupit různé redukce – např Thunderbolt-VGA, Thunderbolt-HDMI či Thunderbolt-Ethernet aj). Macbook Air ale není zamýšlen jako pracovní stanice, takže chápu, že porty jsou zde spíše pro případ nouze a notebook sám je určen hlavně pro práci do „terénu“ (rozuměj – hipsterské kavárny, letadla apod).

Pohled ze stran:

IMG_20160312_193052IMG_20160312_193113

Co mě naopak uchvátilo, je výdrž baterky – 10 hodin neni vůbec problém s max. jasem displeje a zapnutou WiFi a laptop skutečně dokáže sloužit v pracovním dni bez nabití.

Displej má rozlišení 1400×900 bodů a jeho kvalita je, jako už tradičně na MB, výborná a podání barev opravdu dobré.

Touchpad se mačká trochu víc ztuha, než jsem byl zvyklej na Lenovu, naštěstí lze ho nastavit i do „tap“ módu, takže nemusíte ve výsledku touchpad stisknout pro vyvolání „left-clicku“ myši.

Zvuk z reproduktorů je hezky hlasitej, středovej a na notebookové poměry docela kvalitní.

Software

Když jsem poprvé pracoval v MAC OS, hodně mi to připomenulo linux – zejména Ubuntu. A skutečně – Mac OS má hodně s Linuxem společného a celkově je filozofie ovládání a správýy tohohle systému hodně podobná.  Musel jsem si samozřejmě osvojit nové klávesové zkratky, trochu si systém přizpůsobit a musím říct, že teď se v něm už docela orientuju.  Jen souborovej systém mi příjde daleko míň přehlednej než ve Windows.

Dobrý je, že drtivá většina současných aplikací již existuje i pod Mac OS, takže můžu používat defacto vše, na co jsem byl zvyklý pod Windows – ať už je to Spotify, prohlížeč fotek XnView, VLC player, Cubase,  MS Office, všechny základní prohlížeče internetu, Google Drive i One Drive a i řadu her, který jsem si dřív na Steamu koupil.

Hodně se mi líbí aplikace na čtení e-knížek iBooks a musím říct, že četba knih je na MB o dost příjemnější než na Windows. Čtečka totiž používá velmi příjemnej font a rozložení obrazovky, která v kombinaci s kvalitním displejem opravdu nenamáhá tolik oči a knížky se čtou opravdu lehce.

Díky 8GB ram není problém provozovat VirtualBox a v něm Windows 7 na virtuálním stroji pro případ nouze, ale zatím jsem nenašel aplikaci, kterou bych si musel do W7 instalovat.

Po 5 dnech intenzivního používání MB Air jsem zatím docela příjemně překvapenej, jak použitelnej systém to je a díky lehkosti a přenositenosti to teď bude muj hlavní pracovní laptop.

Luke

 

 

3 responses to “Macbook Air aneb „Vindousák“ si zvyká na „mek“

  1. Lou Březen 16, 2016 (9:13 pm)

    Hezká mašina. Zvlášť ta výdrž 10 hodin je super. Ale málo konektorů zamrzí.
    Já jsem si teď koupil malý notebook 11,6 palce od Lenova a nemůžu si stěžovat. Vydrží sice o 4 hodiny míň než MacBook, ale to mi nevadí (pořád je to dost), je o něco silnější než Macbook, má ale víc konektorů, dotykový displej a stál 9000 kč.

  2. Luke Březen 17, 2016 (5:01 pm)

    Jé a nechceš taky napsat nějaký stručnější první dojmy? Já mám Lenova hodně rád a zajímalo by mě, jak jsou na tom s těmahle dotykovejma laptopama.

Zanechat Odpověď

