TV VONA

Ladik, Luke, Lukyhell, Lou a Ashman. Nablogujeme se Vám do hlavy

Hyperion

Je hodně starších knih, které chci přečíst a postupně se k některým dostávám. Jednou z nich byl i Hyperion od Dana Simmonse. Podařilo se mi ho sehnat elektronicky a přes tablet jsem se jím postupně prokousal. Je to skvělá kniha, ale mám u ní několik otazníků a jedno zklamání.

Kniha popisuje pouť sedmi lidí na planetu Hyperion za Štírem, tajemnou bytostí spojenou s Hrobkami času. Každý poutník vypráví svůj vlastní příběh, který ho na výpravu přijal. Líbilo se mi zpracování, kdy je každý z příběhů vyprávěn trochu jiným stylem a zároveň dohromady tvoří jeden velký příběh a vykreslují fascinující svět budoucnosti. Některé příběhy mě chytly a chtěl jsem je rychle dočíst, jiné méně, některé i trochu nudily. Až do konce jsem byl napnutý, jak to skončí.

A to je právě to zklamání. Není to uzavřeno, což mě docela hodně zklamalo. Odůvodnit se to dá snad jen tím, že to byl už záměr a dopředu byla přichystaná celá série. Ale stejně, chybělo mi to tam. Je to jako dočíst knihu jen do půlky.

Kdo jste to četli, jaký na to máte názor? A jaké jsou další díly? Stojí za to?

 

Lou

Zanechat Odpověď

